Külpiacon a Tchibo Budapest
A hazai kávépiacon tíz éve megjelent, s már az élre tört Tchibo Budapest Kft. főként külföldön, mindenekelőtt Romániában és a Balkánon látja a további terjeszkedés lehetőségét. Müller-Horst Falkoné ügyvezető igazgató lapunknak elmondta, hogy a cég által tavaly alapított bukaresti leányvállalat révén idővel az első vagy második hely elérését tervezik a romániai kávépiacon is. A távlati tervben szerepelnek a jugoszláv utódállamok és Bulgária is. Az új piacok révén 2000- 2004 között 85 százalékkal, 14 ezer tonnára nőhet az értékesítés.
A hazai kávéfogyasztás viszont még a nyomott árak dacára is évi 23-24 ezer tonna körül (ebből mintegy 20 ezer tonnát tesz ki a pörkölt kávé) stagnál, és további lényeges forgalombővítésre nem ad lehetőséget a kiélezett verseny. A Tchibo Budapest Kft. legutóbb 1998-ban, az Eduscho-márkák (beleértve a Wiener Extrát) átvételével tudta jelentősen bővíteni piaci pozícióit. A kivitel erősödése nyomán mindamellett az idén is arra számít, hogy folytatódik a szolid árbevétel-emelkedés, elérve a 10,5 milliárd forintot. (A legutóbbi publikus adat a 2000. évi forgalom volt, 9,1 milliárd forinttal.)
A 160 fős cég döntően az élelmiszer-kiskereskedelemben forgalmazza a termékeit, ám Balogh Attila, az anyavállalat regionális igazgatója szerint nem kizárt, hogy néhány éven belül saját boltot vagy kávéházat nyitnak a német- vagy lengyelországi példát követve. (GI)
MUNKATÁRSUNKTÓL


