A hazai kávépiacon tíz éve megjelent, s már az élre tört Tchibo Budapest Kft. főként külföldön, mindenekelőtt Romániában és a Balkánon látja a további terjeszkedés lehetőségét. Müller-Horst Falkoné ügyvezető igazgató lapunknak elmondta, hogy a cég által tavaly alapított bukaresti leányvállalat révén idővel az első vagy második hely elérését tervezik a romániai kávépiacon is. A távlati tervben szerepelnek a jugoszláv utódállamok és Bulgária is. Az új piacok révén 2000- 2004 között 85 százalékkal, 14 ezer tonnára nőhet az értékesítés.
A hazai kávéfogyasztás viszont még a nyomott árak dacára is évi 23-24 ezer tonna körül (ebből mintegy 20 ezer tonnát tesz ki a pörkölt kávé) stagnál, és további lényeges forgalombővítésre nem ad lehetőséget a kiélezett verseny. A Tchibo Budapest Kft. legutóbb 1998-ban, az Eduscho-márkák (beleértve a Wiener Extrát) átvételével tudta jelentősen bővíteni piaci pozícióit. A kivitel erősödése nyomán mindamellett az idén is arra számít, hogy folytatódik a szolid árbevétel-emelkedés, elérve a 10,5 milliárd forintot. (A legutóbbi publikus adat a 2000. évi forgalom volt, 9,1 milliárd forinttal.)
A 160 fős cég döntően az élelmiszer-kiskereskedelemben forgalmazza a termékeit, ám Balogh Attila, az anyavállalat regionális igazgatója szerint nem kizárt, hogy néhány éven belül saját boltot vagy kávéházat nyitnak a német- vagy lengyelországi példát követve. (GI)
MUNKATÁRSUNKTÓL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.