BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megugrott a Coop Rt. forgalma

Tavaly 13 százalékkal, 260 milliárd forintra növelte forgalmát a Coop-üzletlánc - jelentette be tájékoztatón Bartus Pál, a Coop-Hungary (C-H) Rt. elnök-vezérigazgatója. A csaknem 2150 egykori áfész-boltból álló üzleti csoport két százalékkal növelte részesedését az élelmiszer- és vegyiáru-kiskereskedelemből, mivel a GfK Piackutató Rt. felmérése szerint az áruk 8-9 százalékát értékesítette. Adózás előtti eredménye 2 milliárd forinttal, 5 milliárdra nőtt.

Üzletei együtt az ország második legnagyobb forgalmú szervezetét alkotják, boltjai nagy része franchise-rendszerben működik. Az idén eddig mintegy 150 üzlet csatlakozott a Coop-hálózathoz.

A teljesen magyar tulajdonú C-H a külföldi érdekeltségű láncokhoz hasonlóan mintegy 230 saját márkás árut kínál a lakosságnak. Ezek száma 2002 végére eléri a 300-at - emelte ki Bartus Pál. Forgalom szempontjából az idei év kedvezően indult, enyhén növekvő árak mellett az első három hónapban az előző esztendő azonos időszakához képest 3,5-4,5 százalékos bővüléssel. Így két számjegyű forgalombővülés várható 2002-ben.

Az elnök-vezérigazgató a sajtótájékoztatón írta alá a Magyar Olimpiai Bizottság vezetőivel cége szponzori szerződését, amelynek révén a C-H a MOB aranyfokozatú főtámogatója lett. Bartus lapunk kérdésére közölte, hogy cége az olimpikonok felkészülését több tíz millió forinttal támogatja.

Fehér István

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.