BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb plakátcég-felvásárlás

Kisebb cégek akvizíciójával tovább folytatódik az óriásplakátpiac vállalatainak bővülése, s ennek nyomán átrendeződése. Legutóbb az Akcent Media (AM) Kft. anyavállalata, a Heimatwerbung GmbH vásárolta fel a sárvári székhelyű West Reklám Kft.-t, amelylyel az AM országosan mintegy 10 százalékkal növelhette állományát - tájékoztatta a Világgazdaságot Gesztesi Erzsébet, az Akcent Media ügyvezetője. Az újonnan megszerzett felületek elsősorban Budapesten és megyeszékhelyeken találhatók.

Az üzletkötés nyomán a sárvári székhelyű West kivonult a közterületi piacról. Gesztesi elmondta, hogy a West felületeit évek óta az AM értékesítette, a beolvasztással a cég forgalma nem, piaci pozíciója és profitja viszont kedvezően változhat.

Az AM-hez került táblák könyv szerinti értéke 24 millió forint, ezenfelül további 13 milliót jelent a törzstőke és a nyereség, de ezek együttesen is alacsonyabbak a tranzakció piaci értékénél, amelyről Gesztesi nem kívánt felvilágosítást adni. Az AM-nek jelenleg összesen 3350 saját köztéri reklámfelülete van, de további négy cég (a Keve, a Láma, a Média Kontakt és Telemédia) köztéri eszközeivel is ők foglalkoznak. Korábban a Multireklám bővítette hasonló módszerrel köztéri felületeinek számát: a cég a francia tulajdonú VYP Hungary Kft. felvásárlásával jutott 150 új reklámfelülethez.

A szaporodó akvizíciók kapcsán Klupács Sándor, a Közterületi Reklámszövetség elnöke a Világgazdaságnak elmondta, hogy a plakátok kihelyezésére alkalmas felületek csökkenése, illetve szabályozása, valamint az óriásplakát-felületek minőségi besorolására létrehozott egységes szakmai kritériumrendszer szelekciós hatása miatt mára lényegében a felvásárlás maradt a közterületi hirdetéssel foglalkozó vállalkozások bővülésének egyetlen lehetősége. Tavalyi mintegy 30 milliárd forintos listaáras árbevétele alapján az Akcent Media a hazai közterületi reklámozás piacán a negyedik helyen áll. Az első helyezett a Multireklám 75,2, a második az Europlakát 36,9, a harmadik pedig az Outdoor 31,1 milliárd forintos forgalommal. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.