BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb plakátcég-felvásárlás

Kisebb cégek akvizíciójával tovább folytatódik az óriásplakátpiac vállalatainak bővülése, s ennek nyomán átrendeződése. Legutóbb az Akcent Media (AM) Kft. anyavállalata, a Heimatwerbung GmbH vásárolta fel a sárvári székhelyű West Reklám Kft.-t, amelylyel az AM országosan mintegy 10 százalékkal növelhette állományát - tájékoztatta a Világgazdaságot Gesztesi Erzsébet, az Akcent Media ügyvezetője. Az újonnan megszerzett felületek elsősorban Budapesten és megyeszékhelyeken találhatók.

Az üzletkötés nyomán a sárvári székhelyű West kivonult a közterületi piacról. Gesztesi elmondta, hogy a West felületeit évek óta az AM értékesítette, a beolvasztással a cég forgalma nem, piaci pozíciója és profitja viszont kedvezően változhat.

Az AM-hez került táblák könyv szerinti értéke 24 millió forint, ezenfelül további 13 milliót jelent a törzstőke és a nyereség, de ezek együttesen is alacsonyabbak a tranzakció piaci értékénél, amelyről Gesztesi nem kívánt felvilágosítást adni. Az AM-nek jelenleg összesen 3350 saját köztéri reklámfelülete van, de további négy cég (a Keve, a Láma, a Média Kontakt és Telemédia) köztéri eszközeivel is ők foglalkoznak. Korábban a Multireklám bővítette hasonló módszerrel köztéri felületeinek számát: a cég a francia tulajdonú VYP Hungary Kft. felvásárlásával jutott 150 új reklámfelülethez.

A szaporodó akvizíciók kapcsán Klupács Sándor, a Közterületi Reklámszövetség elnöke a Világgazdaságnak elmondta, hogy a plakátok kihelyezésére alkalmas felületek csökkenése, illetve szabályozása, valamint az óriásplakát-felületek minőségi besorolására létrehozott egységes szakmai kritériumrendszer szelekciós hatása miatt mára lényegében a felvásárlás maradt a közterületi hirdetéssel foglalkozó vállalkozások bővülésének egyetlen lehetősége. Tavalyi mintegy 30 milliárd forintos listaáras árbevétele alapján az Akcent Media a hazai közterületi reklámozás piacán a negyedik helyen áll. Az első helyezett a Multireklám 75,2, a második az Europlakát 36,9, a harmadik pedig az Outdoor 31,1 milliárd forintos forgalommal. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.