Magyarországon is átadják a reklámszakma világszerte egyik legkiemelkedőbb elismerését, az EFFIE-díjat. A hatékony marketingkommunikációért járó díj az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a reklámok kreativitását a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával. Elsődleges célja, hogy a legjobb hatásfokot elért kampányt juttassa célba a "vonal feletti", azaz a médiumok és a közterületi reklámeszközök közül az október 11-i reklámfesztiválon.

A pályázó magyarországi ügynökségeknek egy esettanulmányt kell készíteniük, amelyben cégük egyik idei évi kampányának média- és kreatív stratégiáját kell megfogalmazniuk, körvonalazva a reklámkampány várt hatásait. A jelentkezési anyagban fel kell tüntetni a rendelkezésre álló reklámbüdzsét is. A reklámok hatékonyságáról maguknak a cégeknek kell hiteles forrásból készíteni hatékonysági elemzést.

A beadott pályázatokat egy 25 fős, neves magyar reklámszakemberekből álló zsűri bírálja el, 100-as skálán pontozva - nyilatkozott a Világgazdaságnak Sági Ágnes, a Reklám-világszövetség (IAA) Magyar Tagozatának főtitkára. A regionális tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy az első alkalommal kiírt EFFIE-díjra 20-40 cég pályázik. Négy nevezési kategóriában június 28-ig lehet pályázni mind a hirdetőknek, mind pedig az ügynökségeknek, a zsűri az eredeti tervek szerint 12 EFFIE-díjat oszt ki.

Simon Krisztián