A brit Cordiant reklámügynökség megvásárlásáról tárgyal a francia Havas Advertising. A tervezett összefonódás újabb lépés a reklámszakma konszolidációjában, melynek eredményeként most három csoport - a WPP, az Interpublic és az Omnicom - uralja a 40 milliárd dollárosra tehető piac 40 százalékát. Brit lapbeszámolók szerint az Havas egymilliárd dollárig terjedő összeget szán a Cordiant Communications-csoport megvásárlására, bár egyelőre egyik cégnél sem erősítették meg a tárgyalások hírét.
Szakmai körökben általános a nézet, hogy a közeljövőben további, főként közepes méretű cégek összeolvadása várható, s így növekszik a koncentráció. Ebbe a folyamatba illik az Havas törekvése a Cordiant felvásárlására.
A francia reklámügynökség már próbálkozott az amerikai Bcom3 megvételével az idén márciusban, ám egyik legfőbb versenytársa, az ugyancsak francia Publicis-csoport elhalászta az orra elől az amerikai céget. De ugyanígy alulmaradt a versenyben az Havas a WPP-vel szemben is, miután a WPP vette meg a brit Tempus céget. Így a Cordiant az - ugyancsak brit Aegis-csoporttal együtt - egyike azon kevés cégnek, amely még szóba jöhet az Havas számára lehetséges fúziós partnerként, annak ellenére, hogy sokak szerint a társaság gyenge teljesítménye miatt nem elég vonzó célpont a lehetséges befektetők számára. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.