A brit Cordiant reklámügynökség megvásárlásáról tárgyal a francia Havas Advertising. A tervezett összefonódás újabb lépés a reklámszakma konszolidációjában, melynek eredményeként most három csoport - a WPP, az Interpublic és az Omnicom - uralja a 40 milliárd dollárosra tehető piac 40 százalékát. Brit lapbeszámolók szerint az Havas egymilliárd dollárig terjedő összeget szán a Cordiant Communications-csoport megvásárlására, bár egyelőre egyik cégnél sem erősítették meg a tárgyalások hírét.

Szakmai körökben általános a nézet, hogy a közeljövőben további, főként közepes méretű cégek összeolvadása várható, s így növekszik a koncentráció. Ebbe a folyamatba illik az Havas törekvése a Cordiant felvásárlására.

A francia reklámügynökség már próbálkozott az amerikai Bcom3 megvételével az idén márciusban, ám egyik legfőbb versenytársa, az ugyancsak francia Publicis-csoport elhalászta az orra elől az amerikai céget. De ugyanígy alulmaradt a versenyben az Havas a WPP-vel szemben is, miután a WPP vette meg a brit Tempus céget. Így a Cordiant az - ugyancsak brit Aegis-csoporttal együtt - egyike azon kevés cégnek, amely még szóba jöhet az Havas számára lehetséges fúziós partnerként, annak ellenére, hogy sokak szerint a társaság gyenge teljesítménye miatt nem elég vonzó célpont a lehetséges befektetők számára. (VG)