Májusban a szórakoztatóelektronikai cikkeket forgalmazó kereskedelmi láncok a készlet növelésével és különféle akciókkal készültek a focivébére. Az üzletek profilja azonban természetesen némileg meghatározta a forgalmat.
Ami a hipermarketeket illeti, a Tesco például előzetesen megnövelte a készletét, s azt tapasztalta, hogy elsősorban az olcsóbb készülékeket keresték, de némileg a nagy képernyősök kereslete is nőtt. Az Auchan - amely átlagosan 8-15 százalékkal kínálta olcsóbban a 37-107 centiméteres képátmérőjű tévéket - közel 20 százalékkal többet adott el, mint általában. A cég központjában úgy tájékoztatták a Világgazdaságot, hogy a legkeresettebbek a 40-70 ezer forintos készülékek voltak, s leginkább az 51-55, illetve a 70 centiméteres képátmérőjű tévék fogytak. Miután az akciós újságban két oldalt töltöttek meg a televíziók és a videók, az utóbbiak iránt is nőtt az érdeklődés.
Amíg a korábbi világversenyek idején az átlagos értékesítés három-ötszöröse is elkelt, májusban nem lendült fel különösebben a tévé- és a videokészülék-forgalom - foglalta össze a Keravill kereskedelmi igazgatója, Perjési György, hozzáfűzve, hogy a múlt havi akció során leginkább a 70 centiméternél nagyobb képátmérőjű és a 130 ezer forintnál drágább készülékek fogytak. A forgalomemelkedés az átlaghoz képest ugyan megközelítette a 15 százalékot, de éves szintre vetítve elenyésző az emelkedés.
A nyolc saját áruháza mellett mintegy 500 viszonteladónak - köztük multinacionális cégeknek - szállító Herta ügyvezető igazgatója, Korpás Béla elmondta, hogy ilyen alkalmakra mind a kereskedők, mind a szállítók akciós csomagokkal, árleszállításokkal készülnek. Ugyanakkor az Electro World és a Media Markt csatáját követő március-áprilisi dömpingakciók előre hozott vásárlásokat generáltak.
A februárban nyílt Electro World ügyvezető igazgatója, Sebestyén Péter viszont arról tájékoztatott, hogy a közvetítések időpontja miatt nem hirdettek különösebb akciót, s azt tapasztalták, hogy a lakossági vásárlás nem emelkedett. Ezzel szemben - vélhetőleg vendéglátós - vállalkozások és közületek a korábbinál nagyobb számban szereztek be nagy, 100 centiméter képernyőjű tévéket és projektorokat, amelyek ára 500 ezertől több mint egymillió forintig terjed. Az 50-100 százalékos forgalombővülés azonban nem különösebben nagy mennyiséget jelent, hiszen az ilyen készülékekből csak néhány szokott elkelni hetente.
Demeter Kálmán
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.