BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kis tévékereslet a futballvébé előtt

A futball-világbajnokság a várakozásoknál kevésbé lendítette fel a televízió- és a videokészülékek forgalmát. A kereskedők úgy tapasztalták, hogy inkább a két véglet: az olcsó és a nagyon drága modellek fogytak.

Májusban a szórakoztatóelektronikai cikkeket forgalmazó kereskedelmi láncok a készlet növelésével és különféle akciókkal készültek a focivébére. Az üzletek profilja azonban természetesen némileg meghatározta a forgalmat.

Ami a hipermarketeket illeti, a Tesco például előzetesen megnövelte a készletét, s azt tapasztalta, hogy elsősorban az olcsóbb készülékeket keresték, de némileg a nagy képernyősök kereslete is nőtt. Az Auchan - amely átlagosan 8-15 százalékkal kínálta olcsóbban a 37-107 centiméteres képátmérőjű tévéket - közel 20 százalékkal többet adott el, mint általában. A cég központjában úgy tájékoztatták a Világgazdaságot, hogy a legkeresettebbek a 40-70 ezer forintos készülékek voltak, s leginkább az 51-55, illetve a 70 centiméteres képátmérőjű tévék fogytak. Miután az akciós újságban két oldalt töltöttek meg a televíziók és a videók, az utóbbiak iránt is nőtt az érdeklődés.

Amíg a korábbi világversenyek idején az átlagos értékesítés három-ötszöröse is elkelt, májusban nem lendült fel különösebben a tévé- és a videokészülék-forgalom - foglalta össze a Keravill kereskedelmi igazgatója, Perjési György, hozzáfűzve, hogy a múlt havi akció során leginkább a 70 centiméternél nagyobb képátmérőjű és a 130 ezer forintnál drágább készülékek fogytak. A forgalomemelkedés az átlaghoz képest ugyan megközelítette a 15 százalékot, de éves szintre vetítve elenyésző az emelkedés.

A nyolc saját áruháza mellett mintegy 500 viszonteladónak - köztük multinacionális cégeknek - szállító Herta ügyvezető igazgatója, Korpás Béla elmondta, hogy ilyen alkalmakra mind a kereskedők, mind a szállítók akciós csomagokkal, árleszállításokkal készülnek. Ugyanakkor az Electro World és a Media Markt csatáját követő március-áprilisi dömpingakciók előre hozott vásárlásokat generáltak.

A februárban nyílt Electro World ügyvezető igazgatója, Sebestyén Péter viszont arról tájékoztatott, hogy a közvetítések időpontja miatt nem hirdettek különösebb akciót, s azt tapasztalták, hogy a lakossági vásárlás nem emelkedett. Ezzel szemben - vélhetőleg vendéglátós - vállalkozások és közületek a korábbinál nagyobb számban szereztek be nagy, 100 centiméter képernyőjű tévéket és projektorokat, amelyek ára 500 ezertől több mint egymillió forintig terjed. Az 50-100 százalékos forgalombővülés azonban nem különösebben nagy mennyiséget jelent, hiszen az ilyen készülékekből csak néhány szokott elkelni hetente.

Demeter Kálmán

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.