Rekordokat dönthet a labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseinek internetes elérése. Nemcsak a televíziós nézettség érhet el csúcsokat világszerte a XVII. vb alatt, a futballfieszta az interneten és a mobiltelefon-szolgáltatók kínálataiban is nagy népszerűségnek örvend. Szakemberek szerint a világbajnokság a költségköteles on-line szolgáltatások egyik legnagyobb erőpróbája is lesz a világ legnépszerűbb sporteseményének egy hónapos időtartama alatt.
Németországban mindenesetre előnyt jelent az internetszolgáltatók számára, hogy a vb mérkőzéseinek közvetítési jogával bíró két közszolgálati televízió, az ARD és a ZDF a vb 64 meccséből mindössze 24-et sugároz egyenes adásban.
A Franciaország-Szenegál nyitómérkőzés után már az is bizonyossá vált, hogy a labdarúgó-vb hivatalos honlapja, a www.fifaworldcup.com minden korábbi látogatottsági rekordot megdöntött: összesen 463 millióan kattintottak rá már tíz nappal a vb megkezdése után a honlapra, amelyen hét különböző nyelven olvasható információ. Csak összehasonlításul: a két legutóbbi nagy sportesemény, vagyis a 2002-es Salt Lake City-i téli olimpiai és a 2000-es sydneyi nyári ötkarikás játékok internetes oldalára a játékok teljes ideje alatt 350 és 230 millióan voltak kíváncsiak.
A Nemzetközi Labdarúgó-szövetségtől (FIFA) az on-line szolgáltatók közül egyébként a Yahoo! - amely egyben a FIFA hivatalos szponzora is - kapta meg az internetes közvetítési jogokat. Így a Yahoo! a nap utolsó mérkőzése után két órával egy négyperces video-összeállítást sugároz a fent említett weboldalon, amelyért a szolgáltatást igénybe vevőnek 22,5 eurót kell fizetnie.
A vb-láz nemcsak az interneten "cselez" gyorsan, a mobilszolgáltatók is komoly piaci lehetőségeket láttak benne: Németországban például a T-online mobiltelefon-hálózat egyik szolgáltatása szerint az igénylőknek akár minden egyes vébégól esetén megcsöngetik a telefonját, de 60 cent ellenében fotóalbumok is lekérhetők a hálózattól.
Magyarországon viszont még a Borsodi Liga mérkőzéseinek internetes közvetítési joga is szabályozatlan. A televíziós jogokat tulajdonló Magyar Labdarúgóliga igazgatója, Muszbek Mihály lapunknak elmondta: a lehetséges új sugárzási módok feltételrendszerének kidolgozására már felállítottak egy külön bizottságot. (SK)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.