A hipermarketek forgalmából és a Cash & Carry áruházakban a háztartások napi fogyasztásicikk-beszerzéseiből már 10-10 százalék jut a hét utolsó napjára - állapítja meg a GfK Piackutató Intézet felmérése. A modern bolttípusokban 2001-ben vasárnaponként mind a vásárlások száma, mind a költés nőtt az előző évhez képest. Országosan a napi fogyasztási cikkek összes vásárlásából 4 százalék jutott a hét utolsó napjára a múlt évben, szemben a 2000. évi 3 százalékkal. A vasárnapi vevők az átlagosnál többet is költenek. Az összes forgalomból a hipermarketek vasárnapi részesedése a tavalyelőtti 9 százalékról a múlt évben 10-re, a Cash & Carry áruházakban a háztartások beszerzéseiből 8-ról 10-re, a szupermarketekben 3-ról 4-re, a drogériákban 2-ről 3-ra, a diszkontokban 1-ről 2 százalékra nőtt. A kisebb boltok részesedése 3 százalékkal stagnál. Az egyes bolttípusoknál azonban jelentős eltérések tapasztalhatók. A hipermarketekben a péntek és a szombat egyforma erős, a hét első fele pedig gyengébb, különösen a hétfő. A szupermarketekben a péntek dominál, és ez még inkább érvényes a diszkontokra. (VG)