A menedzserek rengeteg energiát fektetnek a vállalat működése során felmerülő problémák tüneteinek kezelésébe, ahelyett, hogy elemeznék a problémák kialakulásához vezető okokat - kezdi a brit gazdasági napilap a tipikus vezetői hibák felsorolását. A problémák okai közül a legsúlyosabbak túlmutatnak a vállalati szerkezet, az eljárások, a technológiák, valamint a szervezeti kultúra miatt fellépő nehézségeken. A problémákat ugyanis az alkalmazottak szakértelme és a legfelső vezetők viselkedése, hozzáállása jelenti.

Ez utóbbi forrása például az a magatartás, amikor a menedzserek túllépnek egy-egy projekt részletein, és elfelejtenek időt fordítani a megvalósításhoz szükséges módszerek megtervezésére, a feladatok megszervezésére. Emellett rövid határidővel magas követelményeket támasztanak egy-egy csapat elé, ezzel is táptalajt nyújtva az eredménytelenségnek és az ebből fakadó általános elégedetlenségnek. A rövid távú eredmények produkálásának nyomasztó igénye ugyanis lehetetlenné teszi a hatékonyságot növelő együttműködés kialakulását, a dolgozók ingerültté válnak, munkájukat összecsapják. Ezt érzékelve a menedzserek gyakori utasításaikkal próbálják az irányítás-ellenőrzés illúzióját fenntartani. Ez a viselkedés azonban hitelességük megkérdőjelezéséhez vezet - írja a lap.

Komoly hiba az is, hogy a menedzserek az újítások, változtatások kapcsán nem bíznak csapataik ötletességében, logikus elképzeléseiben - ehelyett természetesnek veszik az ellenállást. Azok a vezetők, akik erős érzelmi ellenállásra számítanak minden egyes változás alkalmával, saját hozzáállásukkal alakítják ki az előre megjósolt ellenszenvet, és rosszindulatot.

A fent említett hibák - a tapasztalatok alapján - a legalapvetőbb és leggyakoribb problémaforrások. Kiküszöbölésük érdekében a menedzsereket folyamatos képzéseken kellene felkészíteni a változások kezelésére, a helyes viselkedésre. Emellett a változtatások sikeres megvalósítása érdekében a felsőbb vezetésnek is megfelelő időt kellene biztosítania a menedzselési folyamatokra és a marketingre.