BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szlovákiai Interfruct-tervek

Az idén 60 milliárd forint feletti forgalmat vár az Interfruct Élelmiszer-kereskedelmi Kft. a tavalyi 51 milliárdot követően, s a társaság újabb áruházak nyitását tervezi bel- és külföldön egyaránt - tájékoztatta a Világgazdaságot a cég ügyvezető igazgatója. Magyar Péter elmondta, a vállalatnak országszerte 20 cash & carry áruháza van, ebből öt található Budapesten, a terjeszkedésnek azonban még nincs vége, sőt, a vállalat Szlovákiában is bővíteni akarja hálózatát.

A 421 millió forint törzstőkéjű társaság a közeljövőben három-négy új áruházat tervez itthon nyitni, hogy ezekkel biztosíthassák az országos lefedettséget, optimalizálják a hálózatot. A környező országok közül Szlovákiát célozták meg: július első hetében nyitották meg harmadik áruházukat Poprádon, s összesen 8-10 üzletet akarnak nyitni az országban. A szlovákiai cég teljes egészében magyar tulajdonban van, s a Magyarországon alkalmazott know-how-t adják át a szlovákiai hálózatnak. Magyar Péter úgy látja, hogy mind a hazai, mind az északi szomszédunknál való terjeszkedés 2003-2004-ben lezárulhat.

A jelenleg 1000 főt foglalkoztató társaság 1989 végén jött létre, a három cég által 40 millió forint alaptőkével alapított Interfruct Élelmiszer-kereskedelmi Kft. kezdetben égetett szesz, sör és déligyümölcs importjával és nagykereskedelmével, továbbá hazai zöldség-gyümölcs exporttal foglalkozott. 1992-ben a cég a német Tengelmann-vállalatcsoport 100 százalékos tulajdonába került. Első cash & carry áruházukat 1991-ben nyitották meg Budapesten, a IX. kerületi Nagyvásártelepen. Az áruház kísérleti jelleggel működött három éven át, majd 1994-től felgyorsult a növekedés.

Az Interfruct cash & carry áruházak kis- és nagykereskedelmi tevékenységet is folytatnak, a társaság a forgalmat tekintve a Metro után a második legnagyobb hazai C+C jellegű áruházi láncolat. A termékek körülbelül 90 százaléka hazai és 10 százaléka importból származik. Folyamatosan bővítik a saját márkás termékek választékát, nemrégiben jelent meg saját márkás, C+C pecséttel ellátott kutya- és macskaeledelük, valamint zsebkendőjük és toalettpapírjuk.

Az új áruházak megnyitása mellett a bővülési lehetőséget többek közt a disztribúciós üzletág fejlesztésében látja a cég vezetése. A piaci igények hatására elsőként 2000 szeptemberében indult a disztribúciós tevékenység, területi képviselői rendszer kialakításával és saját speciális gépkocsipark létrehozásával. Országosan benzinkúthálózatokat, szállodaláncokat és gasztronómiai egységeket látnak el friss zöldséggel és gyümölccsel, élelmiszerekkel, élvezeti cikkekkel és vegyi áruval. Ezen a területen a jövőben dinamikusan nőni fog a vevőknek a teljes körű kiszolgálás iránti igénye, így a gépkocsiparkot és a szállítási kapacitást folyamatosan bővítik. (KK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.