BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fesztivál tizenegyedszer

Minden eddiginél több borász és bor - 67 pincészet és 800 nedű - lesz jelen a XI. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál legtöbb érdeklődőt vonzó rendezvényén, a budai várban rendezett kiállításon és vásáron. A szervezők rekordszámú, harmincezernyi látogatóra számítanak. A borseregszemle sokaknak kereskedelmi megrendeléseket is hoz.

A költségvetés maradt a tavalyi, de minden egyéb tekintetben nagyságrendi növekedésről számoltak be a Világgazdaságnak a szervezők a XI. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivált megelőzően. A programsorozat csúcspontjának számító, a budai várban rendezendő borkiállításon és -vásáron a tavalyinál közel húsz százalékkal több, összesen 67 borász és forgalmazó cég mutatja be nyolcszázféle különböző borát. Újdonság, hogy önálló pezsgőtörténeti stand is lesz, ahol lehetőség nyílik nyers pezsgő kóstolására is. Immár hagyományosnak tekinthető a "bor-ászok órája", amikor a hazai csúcstermelők mutatják be nedűiket, illetve a mélyebb ismeretekre vágyóknak szervezett boregyetem. Zilai Zoltán, a rendezvényt szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Kht. vezetője elmondta: mivel tavaly is úgy tűnt, hogy az ország legnagyobb borászati seregszemléje kinőtte helyszínét, igyekeztek "szellősebben" elhelyezkedni a területen. Erre minden bizonnyal szükség is lesz: a négynapos kiállításra tavaly a rossz idő ellenére is húszezren voltak kíváncsiak. A várakozások szerint a rendezvény rekordot dönthet, s harmincezer látogatót is fogadhat.

A bővülő kínálat ellenére az érdeklődők minden tekintetben a tavalyi árakkal számolhatnak. Sem a belépők, sem a kóstolójegyek ára nem emelkedett, az "ellenszolgáltatásba" pedig beletartoznak olyan nagyágyúk koncertjei, mint a Benkó Dixieland Band.

Többet - a tavalyi 240 ezer forintnál mintegy öt százalékkal - csak a kiállítóknak kell fizetniük. A jelentkező borászatok közül a szervezők nem szelektáltak, mindöszsze néhány olyan pincészetet kényszerültek visszautasítani, amely már az utolsó utáni pillanatban jelezte részvételi szándékát - hangsúlyozta Zilai Zoltán. A kht.-hez érkezett visszajelzések szerint marketingszempontból nagyon fontos esemény a fesztivál valamennyi termelő számára. Az alapvetően a fogyasztóknak szóló, a magyar borok megismertetését, megszerettetését szolgáló rendezvény több pincészet számára kereskedelmi megrendelést is hozott az elmúlt években. Az itt született kül- és belföldi szerződéseknek köszönhetően a fesztivál kereskedelmi expó szerepet is betölt.

Tavaly először készült felmé-rés a Várba látogatókról: a fesztivál illusztris vedégkört mondhat magáénak. A többség legalább másodszor vett részt a borvásáron, egyharmaduk rendszeres fesztiválozónak mondja magát. Az érdeklődők legnagyobb csoportja a 20-40 év közötti korosztályhoz tartozik. A látogatók több mint kétharmada férfi, közel ekkora hányaduk budapesti. A szervezők tapasztalatai alapján évről évre jelentősebb a külföldi érdeklődők aránya, így valószínűsíthetően a magyar nyelvű kérdőív torzításának köszönhető, hogy a kutatás szerint csak a látogatók 4,2 százaléka érkezett a határokon túlról. A vendégek közel felének felsőfokú végzettsége van.

A fesztivál költségvetése az előző évhez hasonlóan az idén is 65 millió forintra rúg - mondta el Zilai Zoltán. A büdzsében lapzártánkkor még voltak bizonytalan pontok. Ilyen a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól várt több millió forintos összeg, amelynek elmaradása az igazgató szerint egy ilyen rendezvény esetében kívánatos 40 százalék önrész, 30-30 százalék állami, illetve szponzori pénzek arányát is "megborítaná".

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.