Alig indult el, máris versenytársat kap a Malév Express, méghozzá a szomszédban, ahol egyre aktívabb szeretne lenni. A romániai Tarom vezetése, valamint a bukaresti közlekedési tárca és a privatizációs szervezet arra készül, hogy teljesen átszervezze a nemzeti légitársaságot, s egyúttal életre kívánják hívni annak leányvállalatát. A Tarom Express főleg a Romániával szomszédos országokban lévő célpontokra vinné a feltehetőleg többségben lévő üzleti utasokat. Ha megvalósul ez a terv, akkor a TE utasokat vonhat el a Malév Expresstől, illetve a Malévtől.
Az ME jelenleg Temesvárra közlekedtet járatokat, de úgy tudjuk, hogy más romániai városokat is bekapcsolna a hálózatba. Románia szomszédjai közül eddig Ukrajna és Bulgária "került fel" a Malév-térképre az odesszai, a kijevi, illetve a szófiai járattal. Az ME a múlt héten indított napi járatot Bolognába és Velencébe, s ezzel kiegészítette a szkopjei, düsseldorfi és más célpontokat magában foglaló, tágabban értelmezett közép-európai hálózatát.
A Tarom jelenleg 11 romániai várost tart nemzeti hálózatában. A nyáron növelte a Temesvárt is érintő New York-i járatok számát, ami feltétlenül elvonhat utasokat más cégektől, köztük a Malév Expresstől. Más romániai (erdélyi) városoknál hasonló megoldást alkalmazhatnak. Nemrég a román társaság is indított járatokat Bolognába, Stuttgartba és Münchenbe, mindhárom szerepel a Malév-menetrendben is.
A Tarom átszervezése már két éve felmerült, és már akkor is gondoltak egy kisebb leányvállalat létrehozására. Az anyacéghez tartoznának a nagyobb európai városokba és a közel-keletre irányuló járatok, a TE pedig a környező országokba közlekedtetne gépeket. Az átszervezés nyomán legkorábban 2004 közepére nullszaldós lehetne a Tarom. Ehhez azonban az is kellene, hogy addig stratégiai partnert találjon. Eddig az Air France és a Lufthansa megkörnyékezése volt napirenden, ám egyik nagy légitársaság sem mutatott komoly érdeklődést, a francia cég pedig a cseh CSA-t választotta kelet-közép-európai stratégiai partneréül.
Az átszervezést lassíthatják a sztrájkok, amire most is készülnek az alkalmazottak, mert szerintük nem vonják be őket a folyamatba. Az átszervezés után a Tarom jelenlegi, 2721 fős alkalmazotti állománya mintegy 800-ra csökkenne. A társaság tavaly a tervezettnél nagyobb mértékben - 20 millió helyett 22 millió dollárral - csökkentette veszteségét a 2000-ben elkönyvelt 60 millió dollárról. Az Airline Business szerint a Tarom 2000-ben 187 millió dolláros bevételt ért el, 1,2 millió utast szállított, ez akkor 20 százalékkal haladta meg az előző évit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.