Miközben a nyomtatott napilapok értékesített példányszáma általában csökken, az online médiumok látogatottsága nő. A Median vizsgálataiból kiderül: a Startlapon megháromszorozódott a letöltések száma, a látogatók tekintetében pedig duplázott a honlap. Az internetes hírcsatornák közül az Origo és az Index is növelni tudta népszerűségét.

A Szonda Ipsos a GfK Hungáriával közösen 2002 januárjától összehasonlítja az internetes oldalak látogatottságát a nyomtatott sajtó olvasottságával. A napi- és a weblapok olvasottsága, illetve látogatottsága szempontjából az Origo és a Startlap olyan országos nyomtatott napilapokat utasít maga mögé, mint a Magyar Hírlap és a Népszava. Az Origo heti látogatóinak számát tekintve pedig még a HVG-t is megelőzi. Egyes szakértők ugyanakkor megkérdőjelezik az összehasonlítás jogosultságát. Mint mondják: az internetes oldalak látogatása nem egyenlő a nyomtatott sajtó hagyományos olvasásával.

Az internethasználat egyébként nem csak a nyomtatott lapok olvasottságát befolyásolhatja, a Kaliforniai Egyetem kutatóinak legutóbbi vizsgálatából az is kiderül, hogy a tapasztalt internethasználók hetente hat órával kevesebbet televízióznak, mindössze 10 órát töltenek a képernyők előtt. Az internettől elzár-kózók 16 órát nézik a televíziót hetente. A napilapoktól és a rádiótól egy-egy órát von el az internethasználat. Egy másik, az online-t rendszeresen használók megkérdezésén alapuló vizsgálatból az is kiderül, hogy egy gazdasági cikk optimális árát 70 centre tartják a megkérdezettek. míg több információ elérését tartalmazó oldalért akár 4 eurót is hajlandóak fizetni. Az 1000 főn alapuló vizsgálat szerint a megkérdezettek négyötöde által fizetett legmagasabb díj havonta 5 euró. A sportinformációk közül a labdarúgás és a Forma-1 híreiért hajlandóak fizetni.

A fizetős internetes hírújságok sikerét jól példázza a Wall Street Journal (WSJ) online. A WSJ olvasótáborának majdnem minden ötödik tagja előfizetője a WSJ online-nak is. A Dow Jones tulajdonában lévő nyomtatott WSJ-ből csak Amerikában naponta 1,6 millió kerül az újságosstandokra. A vezetők sokáig nem hittek az exzsurnaliszta Dow Jones-menedzser, Gordon Crovitz azon tervében, hogy a WSJ online változata is sikeres lehet. A kétkedőket az eredmény nyugtatta meg: amíg 1996-ban még csak 200 000 előfizetője volt a WSJ online-nak, addig 2002-ben világszerte 679 ezren fizettek elő a világ egyik vezető gazdasági napilapjának internetes változatára. Az előfizetői szám növekedése a bevételeket is megemelte. A WSJ 2002-es bevétele egyharmaddal, 61 millió dollárra nőtt. A bevételek 30 százaléka az internetes reklámokból származott - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.