Határozottabb marketingmunkát végez Budapesten az Airbus annak érdekében, hogy a Malév az európai céget válassza, amikor nagy hatótávolságú repülőgépeinek lecseréléséről dönt - mondta lapunknak Günther Schubert, a társaság európai marketingigazgatója. A puhatolózó tárgyalások már megkezdődtek.
Péter Gyöngyi, a Malév szóvivője a Világgazdaságnak ezzel kapcsolatban kifejtette: a két Boeing-767-es lecserélésének ügye napirenden van, ám egyelőre még csak vizsgálják a különböző lehetőségeket.
Szakértők szerint befolyásolja a döntést, hogy megtartja-e a légitársaság a hosszú távú járatokat, illetve hogy milyen célpontokra nyit újakat. Utóbbiról szólva előzőleg a Malév több vezetője közölte, hogy a pekingi járat újraindítását fontolgatják. Ám ehhez is sok gazdaságossági számítás szükséges, illetve hogy megfelelő utaztatópartnert találjanak Kínában a nagy telítettség biztosítása érdekében.
A marketingigazgató nem részletezte, hogy milyen eszközökkel igyekeznek vonzóvá tenni ajánlatukat, de azt hangsúlyozta: nem csupán az ár a döntő, hanem a kihasználhatóság, az olcsó üzemeltetés és a megtérülés is. Ráadásul szinte kizárt, hogy közvetlen vásárlásról lehetne tárgyalni, inkább a jól bevált lízing jöhet szóba valamelyik nagy cégen keresztül. Günther Schubert ugyanakkor sajnálta, hogy a 18, új Boeingre vonatkozó, korábbi beszerzési döntést megelőzően a Malév előtt nem volt alternatív ajánlat.
Gerd Schaumann regionális értékesítési igazgató beszámolója szerint az Airbus folytatja erőteljes piachódítását. Várhatóan az idén először fordul elő, hogy több repülőgépet adnak át a megrendelőnek, mint amennyit a nagy vetélytárs, a Boeing. A már eladott, de még le nem szállított járműveknél is átvették a vezetést. Teljesítményüket azonban ronthatja, ha valóban kitör az iraki háború, illetve ha elhúzódnak a harci cselekmények.
Az Airbus A330/340-es repülőgépcsaládja kategóriájában, a 240-380 üléses gépek között piacvezető. Ez a család öt darab két, illetve négy hajtóműves repülőgéptípusból áll, amelyek közül a két legújabb az A340-500-as és az A340-600-as. Az öt géptípust azonos részegységek felhasználásával építik a társaság két végszerelő üzemében, a franciaországi Toulouse-ban és a németországi Hamburgban. Az A330-340-es család tagjainak gazdaságos üzemelését javítja, hogy rakterükben 60-100 százalékkal több csomagot és teherárut szállíthatnak, mint a Boeing - tették hozzá a vállalat vezetői, amikor azt ecsetelték, hogy miért lenne előnyös a Malévnek, ha ezek közül választana. A teherfuvarozás fontos szempont lehet a magyar légitársaságnak, ugyanis ez egyre kifizetődőbb üzlet a nemzetközi légi közlekedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.