A Mahart-alapítású Passnave Kft. 32 hajójával tavaly 2,1 millió utast szállított, holott szezonját az árvíz és az utazástól a figyelmet elterelő futball-világbajnokság is rontotta. Így a szárnyashajóutasok száma mintegy ezer fővel, 25 ezerre csökkent. Horváth Emil, a kft. ügyvezető igazgatója 135 millió forintra teszi az árvízi veszteségeket, amelyek dacára is 128 millió forint lett az adózás előtti eredmény.
Az elmúlt években megnégyszereződött a Budapesten heti rendszerességgel kikötő kabinos üdülőhajók száma. A legtávolabbról az Amszterdam-Rotterdam, Rajna-Majna-Duna útvonalon jönnek, de strasbourgi hajók is horgonyt vetnek itt. A budapesti nemzetközi hajóállomás tulajdonosa, a Passnave Kft. (részben a külföldi utazásszervezők igénye nyomán) az eddigi Esztergom, Visegrád, Budapest, Kalocsa és Baja után az idei szezontól a komáromi Monostori erőd mellett és Solton létesített kikötőiben is várja a turistákat. A bővítések összesen 70 millió forintjába kerültek. Az esztergomi önkormányzat és a GKM által támogatott terv szerint rövidesen megkezdődik egy újabb nemzetközi kikötőállomás építése is.
A társaságnak 22 dunai kikötője és 75 tiszai kikötőhelye van, ebből a budapesti nemzetközi hajóállomáson kilenc fogadja a több száz fős üdülőhajókat.
Hatvankabinos üdülőhajó mintegy ezer alkalommal köt ki Magyarországon, de ez önmagában nem nagy üzlet, mert a kikötőhasználati díjbevétel és a költségek egyenlege csupán minimális hasznot jelent. A hajók széles körű ellátását is vállalná a cég, ám a külföldi utazásszervező vállalatok egy része ragaszkodik eddigi magyarországi üzleti partnereihez. Sok esetben viszont már a társasághoz tartozó Mahart Toursé a parti programok szervezése. A cég évi közel ezer főt utaztat tengeri luxushajókon a világ minden táján, egyben nyolc külföldi komptársaság kizárólagos magyarországi képviselete, összesen 53 komptársaság jegyeit értékesíti. E két tevékenységi körből 112, illetve 116 millió forintos bevételt ért el tavaly.
A vállalat tevékenységéből a menetrendi hajózás már csak 15-20 százalékkal részesedik. Három területre korlátozódik: Budapest-Dunakanyar, a kilenc szárnyashajó által végzett Bécs-Budapest járat, valamint a tiszai járatok. Tiszacsegénél 250 fős hajó jár a Tisza-tavon, egy másik Tokaj és Sárospatak közt a Bodrogon szállít utasokat, és egyéves kihagyás után tavaly ismét indult a napozófedélzetes kishajó Szegednél. Korábban ugyanis - miután a dél-alföldi érdeklődés minimális volt a hajókirándulások iránt - a kft. arra kényszerült, hogy többévi veszteséges működtetés után Szolnokról és Szegedről a Dunára vigye át két vízibuszát. A hiány azonban keresletet szült, s mára mind a Tisza-tavi, mind a szegedi hajó eredményesen dolgozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.