Várhatóan a téli utazási szezonban is kemény árverseny jellemzi majd a hazai kiutaztató piacot, hiszen a cégek az idén is bőséges ajánlattal jelennek meg. Bár például Németországban a társaságok egy része árcsökkentéssel próbál hódítani. Legutóbb a Neckermann 10-40 százalékkal csökkentette ajánlati árait. A hazai cégek ugyanakkor még csak a nyár előkészítésénél tartanak és most folyik a téli, egzotikus utak értékesítése. A cégek az utolsó pillanatban is változtatnak, általában csökkentenek, így aztán a legutolsó pillanatig elhúzódnak a tárgyalások és a katalógusok megjelentetése is. Ez néha azt eredményezi, hogy a külföldi partnerszálloda visszamondja a szobakontingenst, ám ennek anyagi következménye nincs, mert a hazai utaztatók általában nem garanciális szerződést kötnek.
Az éleződő árversenyt előre jelzi a korábbi néhány szezonban - nyáron és télen is - megszokottnak mondható igen alacsony árak jelenléte. Sok esetben ezek még a repülőjegy árát sem fedezik. A cégek többsége azonban ilyen árakkal nem tud megjelenni, ahol van árcsökkentés, az is 10-20 százalék közötti, és csak egyes desztinációkra igaz. Ám az irodák többsége - a forint árfolyamának bizonytalansága miatt - inkább néhány százalékkal emeli téli kínálatának árait.
A Neckermann magyarországi cége több dologban is követi anyavállalatát, igaz, a kedvezmények mértéke itthon alacsonyabb, mint a német piacon. Egyes desztinációkban (Maldív-szigetek, Dominika) az idén 10-20 százalékkal csökkennek áraik - tájékoztatott Békefi Veronika ügyvezető. Az úgynevezett bónuszrendszer itthon is hasonló, mint az anyavállalatnál, igaz, előfoglalás esetén jellemzően 20 százalék körüli kedvezményt kapnak az utasok. Az árcsökkentés lehetőségével azonban a cégnél csak korlátozottan élnek, hiszen ha ez veszélyezteti az utasok kényelmét, biztonságát, akkor erről nem lehet szó.
Az OTP Travel az idén a téli szezonban átlagosan 4-5 százalékkal emeli árait egyes utaknál - amire elsősorban a forint árfolyamának változása miatt van szükség - mondta Molnár Judit ügyvezető. Van olyan ajánlat, amelynél csökkennek az árak.
A TUI is csak minimális mértékben, azaz átlagosan 3-4 százalékkal emeli útjai árát az idei téli szezonban, ám vannak olyan ajánlatai, melyek ára nem változott a tavalyihoz képest - tájékoztatott Csákány Csaba ügyvezető igazgató. Ami a nyugat-európai utazási irodákat illeti, ők az erős euró miatt megengedhetik maguknak az árcsökkentést, hiszen dollárban vásárolnak és euróban értékesítik az utakat, ám a magyar cégek ezt az árfolyamkockázat miatt egyelőre nem tehetik meg - tette hozzá az ügyvezető. A magyar piacot egyébként jelentős túlkínálat jellemzi, míg ugyanis a repülős téli utakat keresők száma 30 ezerre tehető, az utazások kínálata eléri az 50 ezret - közölte Csákány Csaba. Bár a tapasztalatok szerint az idén nőtt a magyarok utazási kedve, ám nem olyan mértékben, mint a kínálat. A TUI-nál például 30 százalékkal emelkedett az utasok száma az elmúlt évhez képest, ám a bevétel csak 25 százalékkal. Ez azzal magyarázható, hogy a hosszú forró nyár miatt szeptemberben az emberek többsége már nem vágyott meleg helyre, ezért az iroda csak kedvezményekkel tudta csábítani az utazókat. A TUI az elmúlt évben mintegy 7,9 millió eurós forgalmat ért el, az idén pedig 10,5 millióra számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.