BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsítani kényszerül a Malév

Kézzelfogható jelei vannak annak, hogy a Malév az elmúlt két hónapban nagyobb sebességre váltott. Az elmúlt napokban azonban újabb vetélytársak jelentek meg, két héten belül pedig elindul a SkyEurope, amely másfél hónapon belül már négy olyan célpontra is visz utasokat, ahová a magyar társaság is. A hagyományos légitársaságok eközben szintén akciókkal vétették észre magukat Magyarországon.

Nem zavarja a Malév üzletmenetét, hogy október utolsó hetétől az SN Brussels (a csődbe ment Sabena utóda) napi járatot indított Brüsszel és Budapest között. A Malév ugyanis a Budapestről induló üzletemberek számára kedvezőbb reggeli oda- és esti visszautat tesz lehetővé, míg a vetélytárs a kora délutáni órákban fordul meg - mondta Krebsz Adrien szóvivő.

Sikerként könyvelte el, hogy a három napig élő akció alatt 34 állomásra 2500-an váltottak jegyet, 62 millió forint értékben. A szóvivő szerint a hagyományos és diszkont-légitársaságok mellett az alternatív közlekedési eszközökkel szemben is megfelelő választási lehetőséget kínálnak, sőt, azokon az útvonalakon is növelni tudták a forgalmat, ahol a diszkontárakon üzemelő légitársaságok teremtettek új versenyhelyzetet.

November közepétől azonban még élesebb lesz a verseny, mert biztosra vehető, hogy elindul a pozsonyi székhelyű SkyEurope, amely már a második filléres (low-cost) cég Budapesten. A társaság Boeingje hamarosan megkapja a magyar regisztrációs számot, így az elővételben jegyet vásárolt utasok nyugodtak lehetnek - erősítették meg lapunknak.

A luxemburgi Luxair egy Embraer 145-ös gépet közlekedtet egy hónapja a két főváros között, szintén az üzletemberekre és a kormányzati, parlamenti ügyfélkörre építve. A Luxemburgba, illetve a környező francia, belga és német övezetekbe tartó utasok ezentúl várhatóan nem Párizson vagy Brüsszelen keresztül jutnak el úti céljukhoz, így ennél a két célállomásnál csökkenhet a Malév kihasználtsága. A British Airways (BA) látványos utcai akciókkal jelentkezett, aminek hosszabb távon az lehet az egyik eredménye, hogy Londont a BA-val azonosítja a közönség - mondta Tuboly József kereskedelmi igazgató. Szerinte az elmúlt egy évben jelentősen teret nyertek a Malévvel szemben: ma az üzletemberek hetven százaléka a BA-val utazik London és Budapest között, a turistaosztályon közel azonos a részesedése a két cégnek. A BA helykihasználtsága az elmúlt három hónapban 85 százalék fölött volt a két főváros között.

A KLM október utolsó hetében megújította online foglalási rendszerét - közölte Kováts-Megyesi Eszter marketingkoordinátor. A holland vállalat további akciókkal jelentkezik, és külön ösztönözni akarja a hírlevélre feliratkozókat. A nyáron bevezetett Europe Select osztály jól vizsgázott az üzletemberek körében - fűzte hozzá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.