Közös visegrádi marketing Amerikában
A visegrádi négyek országai - Cseh-, Lengyel-, Magyarország és Szlovákia - marketing-együttműködése az elmúlt hónapokban már konkrét eredményeket is hozott, hiszen közösen jelentek meg több tengerentúli kiállításon, vásáron, közös promóciós kiadványok, filmek készültek, van példa együttes internetes megjelenésre, road show-k, tanulmányutak szervezésére is - foglalta össze az eddigi munkát Pál Béla, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) turizmusért felelős politikai államtitkára.
Az idén eddig szeptemberben a chicagói IT&ME kiállításon, októberben a jokohamai és a Rio de Janeiró-i nemzetközi vásáron vett részt közösen a négy ország, s novemberben újabb együttes megjelenés lesz Kína Kunming tartományának turisztikai rendezvényén. Elkészült a négy országot megjelenítő logó és szlogen is. Ez utóbbi a "European Quartet One Melody". A promóciós eszközök közül egy turisztikai, egy statisztikai kiadvány, egy film készült, illetve megszületett a négy ország weboldala is, a www.european-quartet.com is.
Az EU-csatlakozás előtt álló négy ország a történelmi városokat, a világörökség helyszíneit, a gyógyfürdőket, valamint a zsidó kulturális emlékeket népszerűsíti közösen az amerikai, a brazil, a japán és a kínai piacon. Emellett - mivel az EU kiemelten kezeli a határ menti együttműködéseket - a szomszédos országok keresik annak lehetőségét, hogy ezt az adottságot hogyan tudják a leghatékonyabban kihasználni. Ám az bizonyos, hogy például a kerékpárút-hálózat közös fejlesztése lesz az együttműködés egyik fontos eleme. E cél egyébként szerepel a nemzeti fejlesztési terv céljai között is - mondta Pál Béla. (VG)


