Megszűnik a Magyar Csapat projekt
Megszünteti tizenkét magyar sikersportág Magyar Csapat néven futó marketingtámogatását a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminsztérium (GYISM). A projektet kezelő Magyar Sportmarketing Kft.-t már korábban átnevezték Ifjúsági és Sportkommunikációs Kft.-vé (VG, 2003. augusztus 7.). A szövetségek közül többen pert helyeztek kilátásba.
Szigetvári Viktor, a GYISM szóvivője lapunknak elmondta: a tárca vezetése szerint nem megalapozott a projekt működése, mert az Allianz Hungária kivételével nem sikerült más piaci szereplőket bevonni a 2001 óta futó szponzorációs programba. A fő támogatók között ugyanis mindössze három állami vállalat sorakozott fel az Allianz mellett. Hangsúlyozta azt is: a program ugyanakkor felesleges konkurenciát is teremtett a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) jól felépített szponzorációs rendszerének is. Szigetvári Viktor hangsúlyozta azt is: a tizenkét szövetség közül immár öttel megállapodott a GYISM a szerződések módosításáról, amelynek keretében azok egymillió forintot kapnak. Az érintettek tavaly 4-10 millió forintos támogatásban részesedtek.
A Magyar Vívószövetséggel (MVSZ) még nem sikerült megállapodnia a tárcának. Kovács Tamás, az MVSZ főtitkára lapunknak elmondta: amennyiben nem kapja meg a szövetség a szerződésben foglalt, ez évre szóló négymillió forintos támogatást, akár perre is készek. Információink szerint hasonlóan cselekedhet az öttusa-, a kajak-kenu és a kézilabda-szövetség is.
A Magyar Csapat projektben a Magyar Villamos Művek (MVM), a Magyar Posta, a MÁV és az Allianz Hungária Biztosító Rt. vett részt mint szponzor. A szerencsés támogatottak körébe a kajak-kenu, öttusa, úszás, vívás, vízilabda, valamint a kézi- és kosárlabda, atlétika, birkózás, tenisz, torna szakszövetségei, illetve a Magyar Labdarúgó Szövetség került be. A MOB visszautasította az együttműködést.
Tavaly összesen 90 millió forint folyt be a projektet intéző Magyar Sportmarketing Kft.-hez. Az összeg 70 százalékát osztották fel az érintettek között.
A Magyar Sportmarketing Kft. a Magyar Csapat-on kívül - a szakemberek szerint - két, marketingszempontból rendkívül sikeres sportrendezvény: a 2002-es debreceni tornász-világbajnokság, valamint az áprilisi jégkorong-világbajnokság szervezésében is közreműködött.