BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megszűnik a Magyar Csapat projekt

Megszünteti tizenkét magyar sikersportág Magyar Csapat néven futó marketingtámogatását a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminsztérium (GYISM). A projektet kezelő Magyar Sportmarketing Kft.-t már korábban átnevezték Ifjúsági és Sportkommunikációs Kft.-vé (VG, 2003. augusztus 7.). A szövetségek közül többen pert helyeztek kilátásba.

Szigetvári Viktor, a GYISM szóvivője lapunknak elmondta: a tárca vezetése szerint nem megalapozott a projekt működése, mert az Allianz Hungária kivételével nem sikerült más piaci szereplőket bevonni a 2001 óta futó szponzorációs programba. A fő támogatók között ugyanis mindössze három állami vállalat sorakozott fel az Allianz mellett. Hangsúlyozta azt is: a program ugyanakkor felesleges konkurenciát is teremtett a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) jól felépített szponzorációs rendszerének is. Szigetvári Viktor hangsúlyozta azt is: a tizenkét szövetség közül immár öttel megállapodott a GYISM a szerződések módosításáról, amelynek keretében azok egymillió forintot kapnak. Az érintettek tavaly 4-10 millió forintos támogatásban részesedtek.

A Magyar Vívószövetséggel (MVSZ) még nem sikerült megállapodnia a tárcának. Kovács Tamás, az MVSZ főtitkára lapunknak elmondta: amennyiben nem kapja meg a szövetség a szerződésben foglalt, ez évre szóló négymillió forintos támogatást, akár perre is készek. Információink szerint hasonlóan cselekedhet az öttusa-, a kajak-kenu és a kézilabda-szövetség is.

A Magyar Csapat projektben a Magyar Villamos Művek (MVM), a Magyar Posta, a MÁV és az Allianz Hungária Biztosító Rt. vett részt mint szponzor. A szerencsés támogatottak körébe a kajak-kenu, öttusa, úszás, vívás, vízilabda, valamint a kézi- és kosárlabda, atlétika, birkózás, tenisz, torna szakszövetségei, illetve a Magyar Labdarúgó Szövetség került be. A MOB visszautasította az együttműködést.

Tavaly összesen 90 millió forint folyt be a projektet intéző Magyar Sportmarketing Kft.-hez. Az összeg 70 százalékát osztották fel az érintettek között.

A Magyar Sportmarketing Kft. a Magyar Csapat-on kívül - a szakemberek szerint - két, marketingszempontból rendkívül sikeres sportrendezvény: a 2002-es debreceni tornász-világbajnokság, valamint az áprilisi jégkorong-világbajnokság szervezésében is közreműködött.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.