Az Euroliga fontos szerepet játszhat abban, hogy a póló javítsa relatív helyzetét a többi sportággal szemben is. Erre már csak azért is szükség van, mert felmerült, hogy a 2008-as pekingi olimpia után esetleg lekerüljön az olimpiai sportágak főtáblájáról a vízilabda - tájékoztatta lapunkat Bodnár Zsigmond, a Domino-BHSE szakosztályvezetője, a Westel Rt. gazdasági vezérigazgató-helyettese. Emellett az Euroliga az első lépés ahhoz, hogy a részt vevő magyar klubok tovább erősítsék pozíciójukat a nemzetközi színtéren.
Igaz, üzleti szempontokat tekintve a magyar póló értéke már most sem marad el jelentősen a sportág más nagyhatalmaiétól. A magyar bajnok, a Domino-BHSE például valamivel több mint 200 millió forint körüli összegből gazdálkodik éves szinten, és hasonló büdzséből működik a Vasas Plaket is. Tény: Európában az olasz bajnokságban szereplő klubok mögött sorakozik fel a legerősebb gazdasági bázis, a Nápoly, a Pescara és a Pro Recco pedig igencsak kimagaslik a nemzetközi csúcsmezőnyből is.
Bodnár Zsigmond szerint az említett élcsapatok éves büdzséje 20-40 százalékkal haladja meg a legerősebb magyar együttesek költségvetését. Üzletileg a magyarhoz hasonlóan erős a bajnokság Horvátországban, Jugoszláviában és Oroszországban is, ahol ugyancsak két-három kiemelkedő költségvetésű együttes küzd a bajnoki címért. A márkanév szempontjából is hasonlóan jó a helyzet: a magyar topcsapatok szinte kivétel nélkül komoly európai brandnek számítanak.
Közvetlenül játékukkal viszont így sem versenyezhetnek jelentős pénzjutalmakért. Az Euroliga legjobb négy csapata közé kerülés is mindössze 5-17 ezer euróval kecsegtet.
Ennek ellenére a vízilabdasport magyarországi sikere és népszerűsége, a számos média- és sajtómegjelenés, valamint a pr-hatások összességében kedvező befektetéssé teszik a legjobbak szponzorálását. Kockázat nélkül persze nincs befektetés, Bodnár Zsigmond szerint a vízilabdába invesztálás sem kivétel. A nemzetközi pólóbizniszben az egyik legnagyobb szponzorként nyilvántartott Westel gazdasági vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: ha egy üzleti alapon működő vállalkozás befektet a vízilabdába, akkor abban is érdekelt, hogy vállalkozása megtérüljön. Nem titkolja azt sem: jól jött a sportágnak és a Westelnek is, hogy a magyar férfiválogatott a nyáron világbajnoki címet szerzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.