BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fapadossal Oslóba

Április 2-ától Osló-Budapest járatokat indít a Norwegian Air Shuttle (NAS). Ez lesz a norvég olcsó légitársaság első közép-európai megjelenése. A brit EasyJetnél pedig közölték, hogy London mellett Berlinbe is viszi utasait a magyar fővárosból.

A NAS szóvivője szerint a két főváros között egy irányba már 385 norvég koronáért, vagyis 11 500 forintért lehet utazni az adók és illetékek nélkül április elejétől. A képviselő szerint az első hónapra már csaknem megteltek a gépek. A norvég vállalat Budapesten kívül Prágába és Dubrovnikba is elviszi utasait, áprilistól. Még nincs végleges megállapodás a légitársaság és a Budapest Airport (BA) Rt. között, de a cég honlapján már hirdeti a magyar célállomást. A BA Rt. szerint azonban viszonylag gyorsan elintézhetik az engedélyeket, és akkor elvileg nincs akadálya az áprilisi indulásnak. Kiss László, a GKM légiközlekedési főosztályának vezetője szerint sem a norvégok, sem a Ryanair nem kereste meg a minisztériumot. Amennyiben minden egyéb szerződést megkötöttek, a szaktárca 30 napon belül előkészíti a menetrendi engedélyt - fűzte hozzá. A főosztályvezető utalt rá, hogy a Norwegian esetében - a norvég államnak a SAS légitársaságban való részesedéséből fakadó érdekek miatt - meg kell vizsgálni, hogy van-e korlátozás a légitársaságok kijelölésére vonatkozóan.

A NAS-t 1993-ban alapították, 2002-ig a szintén norvég Braathens alvállalkozója volt. Tavalyelőtt belevágtak az "olcsó cégek" üzletébe spanyol és portugál úti célokkal, tavaly már Londont és Stockholmot is fölvették a hálózatba. Jelenleg nyolc Boeing-737-300-as repülőgépet üzemeltet a 350 alkalmazott. Az első teljes üzleti évben több mint egymillió utast szállított. A BA Rt. egyébként éppen a napokban megerősítette: olyan jelentős a fapados légitársaságok érdeklődése a ferihegyi lehetőségek iránt, hogy a társaság több lehetőséget is vizsgál a kapacitás növelésére. Az egyik a 2/B terminál. Ugyancsak tanulmányozzák a fővároson kívüli repülőtér használatát, illetve egy ideiglenes terminál megépítését is az 1-es terminál felújításának idejére. A Ferihegy 1-es terminál felújítása mintegy 2-3 milliárd forintot igényelne. Ez a fogadóépület most napi 6-7 - de egyszerre csak egy - járat fogadására és kiszolgálására alkalmas. A fejlesztést követően ez húsz fölé is emelkedhet, évi 1,5-2 millió utassal.

A London és Budapest közötti közvetlen járat májusi beindítása után, június második felétől Berlinből is közvetlen járatokat indít Budapestre az EasyJet. Az olcsó útjairól, valamint agresszív terjeszkedési és flottabővítési ter-veiről ismert cég szerint Berlin-Schönefeld és Ferihegy között június 17-étől lehet repülni naponta egyszer a narancssárga-fehér gépeken, a legolcsóbb jegy 25,99, oda-vissza 51,98 euróba kerül (7 ezer, illetve 14 ezer forint). Ezek a telefonon elvégzett jegyfoglalások legalacsonyabb árai; a cég internetes foglalási rendszerén ennél olcsóbb jegyekhez is hozzá lehet jutni. Az EasyJet a kelet-

európai repülőterek közül eddig csak Prágába közlekedtetett járatokat a Londontól északra lévő Stansted repülőtérről.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.