BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fapadossal Oslóba

Április 2-ától Osló-Budapest járatokat indít a Norwegian Air Shuttle (NAS). Ez lesz a norvég olcsó légitársaság első közép-európai megjelenése. A brit EasyJetnél pedig közölték, hogy London mellett Berlinbe is viszi utasait a magyar fővárosból.

A NAS szóvivője szerint a két főváros között egy irányba már 385 norvég koronáért, vagyis 11 500 forintért lehet utazni az adók és illetékek nélkül április elejétől. A képviselő szerint az első hónapra már csaknem megteltek a gépek. A norvég vállalat Budapesten kívül Prágába és Dubrovnikba is elviszi utasait, áprilistól. Még nincs végleges megállapodás a légitársaság és a Budapest Airport (BA) Rt. között, de a cég honlapján már hirdeti a magyar célállomást. A BA Rt. szerint azonban viszonylag gyorsan elintézhetik az engedélyeket, és akkor elvileg nincs akadálya az áprilisi indulásnak. Kiss László, a GKM légiközlekedési főosztályának vezetője szerint sem a norvégok, sem a Ryanair nem kereste meg a minisztériumot. Amennyiben minden egyéb szerződést megkötöttek, a szaktárca 30 napon belül előkészíti a menetrendi engedélyt - fűzte hozzá. A főosztályvezető utalt rá, hogy a Norwegian esetében - a norvég államnak a SAS légitársaságban való részesedéséből fakadó érdekek miatt - meg kell vizsgálni, hogy van-e korlátozás a légitársaságok kijelölésére vonatkozóan.

A NAS-t 1993-ban alapították, 2002-ig a szintén norvég Braathens alvállalkozója volt. Tavalyelőtt belevágtak az "olcsó cégek" üzletébe spanyol és portugál úti célokkal, tavaly már Londont és Stockholmot is fölvették a hálózatba. Jelenleg nyolc Boeing-737-300-as repülőgépet üzemeltet a 350 alkalmazott. Az első teljes üzleti évben több mint egymillió utast szállított. A BA Rt. egyébként éppen a napokban megerősítette: olyan jelentős a fapados légitársaságok érdeklődése a ferihegyi lehetőségek iránt, hogy a társaság több lehetőséget is vizsgál a kapacitás növelésére. Az egyik a 2/B terminál. Ugyancsak tanulmányozzák a fővároson kívüli repülőtér használatát, illetve egy ideiglenes terminál megépítését is az 1-es terminál felújításának idejére. A Ferihegy 1-es terminál felújítása mintegy 2-3 milliárd forintot igényelne. Ez a fogadóépület most napi 6-7 - de egyszerre csak egy - járat fogadására és kiszolgálására alkalmas. A fejlesztést követően ez húsz fölé is emelkedhet, évi 1,5-2 millió utassal.

A London és Budapest közötti közvetlen járat májusi beindítása után, június második felétől Berlinből is közvetlen járatokat indít Budapestre az EasyJet. Az olcsó útjairól, valamint agresszív terjeszkedési és flottabővítési ter-veiről ismert cég szerint Berlin-Schönefeld és Ferihegy között június 17-étől lehet repülni naponta egyszer a narancssárga-fehér gépeken, a legolcsóbb jegy 25,99, oda-vissza 51,98 euróba kerül (7 ezer, illetve 14 ezer forint). Ezek a telefonon elvégzett jegyfoglalások legalacsonyabb árai; a cég internetes foglalási rendszerén ennél olcsóbb jegyekhez is hozzá lehet jutni. Az EasyJet a kelet-

európai repülőterek közül eddig csak Prágába közlekedtetett járatokat a Londontól északra lévő Stansted repülőtérről.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.