Már nemcsak a holland KLM, hanem a cseh CSA is megtetszett az Air France-nak. A francia vállalat integrációba hívja a prágai vállalatot, s amennyiben a CSA elfogadja az indítványt, tovább erősödne az Air France európai és különösen a kelet-európai pozíciója. A CSA-nak pedig azért lenne előnyös a csatlakozás, mert bővíthetné hálózatát, és átvehetné a korszerű vállalatirányítási rendszereket, illetve jobban kihasználhatná a prágai Ryzne nemzetközi repülőteret.
Prágában egyébként egy hónap múlva összesen már 12 olcsó légitársaság várja az utasokat. A The Prague Post című lap beszámolója szerint április elejétől a skót Flyglobespan Glasgow-ba, a Budapestre is akkortól járó Norwegian pedig Oslóba és Trondheimbe közlekedtet járatokat. A CSA fapados cége, a Smart Wings hamarosan szintén elindul több nyugat-európai célpontra, s prágai járatot indít a brit-magyar WIZZ Air és a svájci Helvetic cég is.
Tavaly 680 ezren voltak a prágai repülőtéren fapados járatra szálló utasok, ez kétszerese a megelőző évinek. A Ryzne nemzetközi repülőtér egy évig 50 százalékos kedvezményt ad az ott letelepedő légitársaságoknak.
Az Air France és a KLM öszszeolvadása már hónapok óta folyamatban van, kettejük együttese a világ egyik legjelentősebb légitársasági vállalkozása lesz. A francia cég mindazonáltal hétfőn tesz formális - baráti felvásárlási - ajánlatot a holland légitársaságra.
Az Európai Bizottság bizonyos feltételekkel február 11-én jóváhagyta a francia és a holland légitársaság fúzióját: ezzel üzleti forgalom szempontjából a világ legnagyobb, utasszámot tekintve pedig a világ harmadik légitársasága jöhet létre. A fúziót az illetékes amerikai hatóságnak is jóvá kell hagynia, de szakértők szerint ez nem lehet kétséges, mert a tengerentúli útvonalakon a tranzakció nem károsítja jelentősen a konkurenciát.
A fúzió részvénycsere révén jön létre, ennek értékét a terv tavaly szeptemberi bejelentésekor 784 millió euróra becsülték. A két légitársaságot egy holding alá szervezik, amelyben a francia állam 44, az Air France többi részvényese 37, a KLM-részvényesek pedig 19 százaléknyi tulajdonjoggal rendelkeznek majd.
Az Air France és a KLM a SkyTeam globális légiszövetség tagja, ebben van a CSA és ide készül a Malév is. Felvételét az Air France támogatja. Az Air France jelenleg 354 repülőgépet üzemeltet, a KLM 152-t, a két cég összesített üzleti forgalma 2002-2003-ban 19,17 milliárd euró volt (szemben a második helyezett American Airlines 17,3 milliárd dolláros adatával), s a francia-holland "páros" együtt 2002-ben 62,812 millió utast szállított.
A KLM szerdán jelentette be, hogy az idén nyáron nyolc százalékkal növeli kapacitásait az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül 20 százalékkal bővít az ázsiai útvonalakon. A holland légitársaság, amelyet az idén áprilisban vagy májusban vesz át az Air France, s ezzel az árbevételt tekintve a világ legnagyobb légiforgalmi cége jön létre, ez év nyarán 46 millió üléskilométerre számít. A KLM 11 százalékkal bővíti teherfuvarozó kapacitását is
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.