Az idei év legnagyobb magyarországi sporteseménye kezdődik a Budapest Sportarénában pénteken. A fedett pályás atlétikai világbajnokság az olimpiai játékok, a Forma-1, a labdarúgó-vb és Eb s a szabadtéri atlétikai vb után a legnézettebb televíziós sportrendezvény. Ezt jelzi az is, hogy 62 televízióállomás számára kellett közvetítőállásokat kiépíteni, amely miatt jelentősen csökkent a helyszíni nézők számára fenntartott férőhelyek száma.
A média óriási érdeklődése miatt az összesen rendelkezésre álló hétezer ülőhelyből mindöszsze 3200-t tudtak értékesíteni - nyilatkozta lapunknak Szalay Péter, a szervezőbizottság ügyvezető elnöke. Ennek ismeretében nem véletlen az sem, hogy a bérletek már decemberre elfogytak, és "csak" mintegy 30 millió forintos bevételt hoztak. Az óriási érdeklődés miatt két pluszlelátót is fel kellett állítani.
Márpedig az esemény költségvetése 800 millió forint, amelyből közel 400 milliót (pénzben és természetben) finanszíroz a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium (GYISM). A bevételek másik felét a szponzorok fedezik. A szervezők 180 magyarországi céget kerestek meg, amelyből végül 15 társaságot sikerült megnyerni a sportesemény támogatására. A kiemelt szponzori kategória, a nemzeti partner címét és a vele járó pénzbeni juttatást a Westel Mobil Rt., a Mol Rt., a SZRT, az OTP Bank Rt., az MVM Rt. és a Samsung Rt. vállalta. A vb-t és a jelenlévőket az Uniqa biztosítja. A Westel a szponzoráció mellett továbbá azt is vállalta, hogy a média óriási érdeklődése miatt a Matávval együttműködve kiépíti a BS-ben a WLAN-t, azaz a vezeték nélküli internetes szolgáltatást. Szalay Péter jelezte: egyedülálló eredménynek tartja, hogy az állami és a szponzori támogatás aránya 50-50 százalék. Tavaly a birminghami fedett pályás vb-n a város és a kormány 70 százalékban fedezte a kiadásokat, a szponzori támogatás mindössze 10-12 százaléknyi volt.
A kiadási oldal egyik legnagyobb, kb. 100 millió forintos tétele, hogy a nemzetközi szövetség, az IAAF előírása szerint a szervezőknek 400 sportolónak az ellátásáról (repülőjegy, szállás, étkezés) kell gondoskodnia a háromnapos esemény alatt. Szalay Péter hangsúlyozta azt is: az IAAF szabályzata szerint a szervezők nem részesülhetnek a kereskedelmi és nemzetközi marketingjogok értékesítéséből sem. Sőt, még a hazai marketingjogokból származó 400 millió forintos árbevétel felét is át kell adni az IAAF-fel együttműködő - amúgy a világ egyik vezető - reklám- és kommunikációs ügynökségének, a japán Dentsunak.
Noha ingyenes minisztériumi eseménynapként kapták meg a BS bérletét, a versenyt megelőző felkészülés és folyamatos karbantartások is több tíz millió forintos kiadást jelent, akárcsak a MTV közvetítési lehetőségeinek biztosítása. A köztévé által készített felvételek amúgy a közeli Syma csarnokban kivetítőn is megtekinthetők - jelezte Szalay Péter az érdeklődők nagy nyomására tett újabb pluszráfordítást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.