BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Intenzív kelet-európai offenzívában az AUA



Májustól újabb száz járatot indít hetente közép- és kelet-európai célpontokra az osztrák AUA csoport, s azt tervezi, hogy bevonja Ferihegyet a bázisrepülőterei közé. Utóbbi lépést főleg az alacsonyabb üzemeltetési költségekkel magyarázzák. A pozsonyi repülőtér május elsejétől szolgál az AUA egy Boeing-737-es gépe számára bázisként. Hasonló szerepre számíthat Budapest is. Elsőként a párizsi célállomás került szóba a Budapestre telepítendő járatok között. Miközben Pozsony az osztrák utazók szempontjából is szóba jöhet kiinduló bázisként, Budapest csak az egyre növekvő vásárlóerejű kelet-európai utazóközönség kiszolgálására számíthat. Az AUA elképzeléseiben szerepel a kelet-európai célállomásokra utazók számának ötvenszázalékos növelése is 2007-ig. Ha ez megvalósul, akkor csaknem kétmillió utast mondhat magáénak a vállalat ebben a tágabb környezetben. Ennek érdekében a nyári menetrendben heti 60-nal emelik a térségbe induló járatok számát, így már több mint 325 közlekedik majd. Egyebek között a montenegrói Podgoricába, a nyugat-ukrajnai Lvivbe, illetve Rigába is eljuthatnak az AUA utasai. Jelenleg 39 célállomás szerepel a menetrend térségre vonatkozó részében.

Josef Burger, a cég kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a Der Standard című lapnak megjegyezte: nem kizárt, hogy tulajdonrészt vásárolnak valamelyik versenytárs kelet-európai légitársaságban. Az AUA jelenleg a lengyel LOT-tal, a jugoszláv JAT-tal, az ukrán Ukraine International Airlinesszal, a román Tarommal és a moldovai Air Moldova céggel tart fenn szorosabb kapcsolatot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.