Intenzív kelet-európai offenzívában az AUA
Májustól újabb száz járatot indít hetente közép- és kelet-európai célpontokra az osztrák AUA csoport, s azt tervezi, hogy bevonja Ferihegyet a bázisrepülőterei közé. Utóbbi lépést főleg az alacsonyabb üzemeltetési költségekkel magyarázzák. A pozsonyi repülőtér május elsejétől szolgál az AUA egy Boeing-737-es gépe számára bázisként. Hasonló szerepre számíthat Budapest is. Elsőként a párizsi célállomás került szóba a Budapestre telepítendő járatok között. Miközben Pozsony az osztrák utazók szempontjából is szóba jöhet kiinduló bázisként, Budapest csak az egyre növekvő vásárlóerejű kelet-európai utazóközönség kiszolgálására számíthat. Az AUA elképzeléseiben szerepel a kelet-európai célállomásokra utazók számának ötvenszázalékos növelése is 2007-ig. Ha ez megvalósul, akkor csaknem kétmillió utast mondhat magáénak a vállalat ebben a tágabb környezetben. Ennek érdekében a nyári menetrendben heti 60-nal emelik a térségbe induló járatok számát, így már több mint 325 közlekedik majd. Egyebek között a montenegrói Podgoricába, a nyugat-ukrajnai Lvivbe, illetve Rigába is eljuthatnak az AUA utasai. Jelenleg 39 célállomás szerepel a menetrend térségre vonatkozó részében.
Josef Burger, a cég kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a Der Standard című lapnak megjegyezte: nem kizárt, hogy tulajdonrészt vásárolnak valamelyik versenytárs kelet-európai légitársaságban. Az AUA jelenleg a lengyel LOT-tal, a jugoszláv JAT-tal, az ukrán Ukraine International Airlinesszal, a román Tarommal és a moldovai Air Moldova céggel tart fenn szorosabb kapcsolatot.
