Franchise-partner bevonása helyett saját nagy üzletet nyit Budapesten a német Peek & Cloppenburg (P&C) általános áruházlánc, és később további egységeket tervez Magyarországon - tudtuk meg a Jones Lang LaSalle nemzetközi ingatlanügynökség szakértőjétől, aki jól ismeri a hazai kiskereskedelmi piacot. A P&C főként a német nyelvterületen, illetve az ehhez közel eső
piacokon ismert és kedvelt.
A P&C Németország és Ausztria mellett Hollandiában, Belgiumban és Lengyelországban van jelen, de a közép-európai tér-
ség más országaiban is megtelepedne.
Értesülésünk szerint ugyancsak rövidesen belép a piacra a több száz áruházat birtokló svéd Hennes & Mauritz (H&M) ruházati hálózat, szintén saját egységgel, ugyanis ezt hatékonyabbnak véli, mint ha magyar partnercégen keresztül árulná divatos termékeit. A H&M egyébként évekkel ezelőtt megjelent a kelet-közép-európai piacon, Lengyelországban, Szlovéniában és Csehországban már ismert márka.
Hasonló konstrukciót választ és közel áll a magyarországi megjelenéshez a Zara cég, amely a világ 46 országában szerzett ismertséget áruházaival, leányvállalataival. Térségünkben eddig Lengyel- és Csehországban nyitott üzletet.
Mint a belvárosi önkormányzat illetékese elmondta, a C&A-n kívül jelenleg nem tudnak olyan ismert divatcégről, amely a Budapest szívében kívánna üzletet nyitni, illetve amely már kért volna működési engedélyt. A Nyugat-Európában több száz áruházzal bíró C&A lánc a bevásárálóközpontok után a napokban megnyitja legújabb, Váci utcai egységét is. A társaság 2002-ben jelent meg a magyar piacon, s a főváros mellett vidéki nagyvárosokban is szeretne üzletet nyitni. A C&A árukínálata átfogja a teljes palettát, boltjaikban kaphatók gyermek-, férfi-, női és a fiataloknak szánt ruhák, valamint fürdő- és sportruhák is.
Az év elején nyilvánosságra került, hogy a Hugo Boss is szeretne megjelenni Budapesten. A Roland Divatházon keresztül árusítja majd férfiaknak szóló kínálatát, és később esetleg a női Hugo Boss-termékek is kaphatók lesznek. Laptársunk szerint nem kizárt, hogy lesz Emporio Armani üzlet is a Belvárosban. Szakértők szerint a magyar piac fizetőképessége még nem olyan, ami miatt megérné a sorozatos üzletnyitás, de a kiskereskedelem fejlődése már középtávon éleződő versenyt hoz. (MN-LI)
Több nyugat-európai ruházati kiskereskedő és vezető márkák is budapesti megjelenést készítenek elő. Néhányuk saját tulajdonú áruházat akar nyitni, mert így jobban felügyelheti a tevékenységet, mint ha magyar partneren keresztül értékesítene.
Munkatársainktól
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.