A tavalyi év első felének stagnálása után a második fél év növekedésének eredményeképpen mintegy 7 százalékkal bővült a hazai ruházati piac, s így elérte a 339 milliárd forintot. E növekedés elsősorban a felsőruházati cikkek iránt megnövekedett igénynek köszönhető - áll a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb elemzésében.
Az elmúlt évekkel összevetve ez a növekedés lassulását jelenti, hiszen a korábbi években a kétszázalékos növekedés volt jellemző a ruházati kiskereskedelemben. A várakozások szerint a piac bővülése visszafogottabban folytatódik.
Az egyes termékcsoportok esetében - a sportruházatot kivéve - mindenütt bővülés volt. Az alsóruházat évek óta tartó stagnálása tavaly átfordult növekedésbe, ami a sorra nyíló üzleteknek köszönhető. Szintén kedvezően alakult a cipőpiac is, amely együtt mozog a ruházati piac átlagával. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.