Az internetpenetráció tekintetében Magyarország még mindig sereghajtóként szerepel a nemzetközi összehasonlításokban, ennek ellenére egy év alatt sokat fejlődött az online-piac. Ma már a magyar lakosság egynegyede rá tud csatlakozni a hálóra, amely 60 százalékos növekedést jelez, szakmai becslések pedig azt mutatják, hogy az online reklámköltés mintegy 30 százalékkal, kb. 1,6 milliárd forintra nőtt tavaly az előző évhez képest.
Ilyen növekedési ütem mellett joggal merül fel a kérdés: vajon az internetnek milyen hatása lesz a többi médiumra.
A kutatások azt mutatják, hogy az átlagos magyar internetező jóval kevesebbet néz televíziót, kb. 15 órát hetente, míg a magyarországi átlag kb. 24 óra/hét. Ráadásul az internetezésre fordított heti idő alig marad el a tv-nézéstől, a rendszeres használók átlagosan 14 órát töltenek a hálón. Még elgondolkodtatóbb az az eredmény, miszerint az internetezők 40 százaléka válaszolt úgy, hogy amióta rendszeresen internetezik, kevesebbet néz tv-t, míg 34 százalékuk kevesebbet olvas újságot. Mindenesetre egyelőre ennek nem sok hatása van a médiaköltések eloszlását illetően, hiszen a tv-költés 2003-ban tovább nőtt.
Az online hirdetési piacnak viszont tovább használ, hogy az internetezők reklámbefogadása kedvező, 47 százalékukat nem zavarja az online reklám. Nem véletlen, hogy az interneten hirdetők folyamatosan próbálkoznak újabb és újabb kreatív megoldásokat találni. Általánosságban a standard bannerek hirdetési árai nem emelkednek jelentősen, azonban viszonylag nagy különbség mutatkozik, hogy milyen típusú tartalmakon futnak a bannerek. Jelenleg a legértékesebb felületek az üzleti, gazdasági, valamint autós tartalmakon futó bannerek, míg leghátul az általános portálok kullognak.
A várakozásokat tekintve 2004 újabb lendületet adhat az internetes penetrációnak és reklámbevételeknek, sőt az amerikai elnökválasztás, olimpia és más sportesemény is lesz, amely a korábbi tapasztalatok alapján extra látogatottságot és bevételi forrást jelenthetnek a piacnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.