Ma avatják fel Pécsett a Skála Divatház (SDH) Rt. új áruházát - szemközt a március 31-én nyíló Árkád üzletközponttal -, azonban ezzel nem bővül a hálózat. Amint azt a 15 Skála és a Luxus áruházat üzemeltető társaság vezérigazgatója, Karácsonyi András elmondta, csupán költözés történt, ugyanis az elmúlt évtizedben a Skála- és Centrum-lánc egyesítése előtt mindkét cégnek volt áruháza Pécsett, ám az akkor jobban menő, de bérleményben működő Skála fenntartása mellett döntött a vezetőség.
A Skála csoport portfóliójához tartozó egykori Centrum-épület környéke azonban felértékelődött azáltal, hogy ott épül az Árkád, így a cég közel 300 millió forintért teljesen felújítva veszi birtokba a 2700 négyzetméteres eladóteret, amely alatt Plus szupermarket létesül, külön bejárattal. Hasonló munkálatok folynak Kecskeméten is, ahol március tizedikétől részleges nyitva tartással üzemel az áruház, és a hónap végére befejeződik a teljes felújítás.
Az SDH Rt. folytatja a tavaly megkezdett modernizálási munkákat, így most tavasszal az említettek mellett a miskolci, egri és a szegedi egységek kerülnek sorra, s az öt házra összesen 450 millió forintot fordít a társaság. Mindezt az elmúlt tavasszal meghirdetett új marketingstratégia részeként és a tavaly végrehajtott áruház-felújítások és -átalakítások folytatásaként hajtják végre. Sikeresnek bizonyult a Gerry Weber, az Apriori, az Emozioni, a Bugatti, a Digel ruházati márkákkal közösen bevezetett "shop in shop" rendszer, amelyben az említett ruhamárkák adják az áruházakban kialakított 50 négyzetméteres boltok berendezését
is. Az új marketingstratégia ugyanakkor nemcsak minőségi átalakulást eredményezett, hanem a magasabb árréstartalmú kínálat révén hatékonyságnövekedést is, amit a költségcsökkentés is támogat - mondta a vezérigazgató, hozzáfűzve: a cég árbevétele ugyan mintegy hárommilliárd forinttal lett alacsonyabb annál a 23 milliárdnál, amit tavalyelőtt az előd, az S&C Áruházlánc Rt. elért, ám az egy négyzetméterre vetített forgalom emelkedett.
A Skála Divatház Rt. október 4-én állapodott meg a Debenhamsszel a franchise-szerződés megszűnéséről, így átalakították a Campona bevásárlóközpontban a Debenhams áruházat, ugyanakkor az angol áruházlánc termékei több Skála áruházban is megjelentek. A Debenhams által ajánlott tavaszi kollekciót azonban nem fogadta el a Skála, így az angol termékek egyelőre eltűnnek az áruházakból, de azért tárgyalnak az őszi kollekcióról. A sportosabb, úgynevezett casual vonalat a Camel Active és a Columbia márkák képviselik majd helyettük.
Sajátos hálózatbővítést tervez a 2002 szeptemberében az S&C jogutódjaként létrejött Skála Divatház (SDH) Rt. A kilenc vidéki városban jelen lévő cég a jövőben fővárosi bevásárlóközpontokban is megjelenne, ennek azonban az az akadálya, hogy a jó forgalmú házakba nehéz bekerülni.
A Corvin jövőjére vonatkozó örök kérdésre a vezérigazgató elmondta, készülnek az átalakítás tervei, akárcsak a tavaly a Skála csoport tulajdonába került Luxus áruház esetében. A szándékok szerint a Corvin évtizedek óta eltakart százéves homlokzatát felújítják, mögötte azonban egy teljesen új épületet emelnek, amelyben mintegy 4500 négyzetméternyi eladóteret bérelne az SDH Rt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.