Több mint ötven százalékkal csökkent egyes folyadékkristályos televíziók ára az előző év hasonló időszakához képest - mondta el Kiss Zoltán, az Euronics Magyarország műszaki áruházlánc beszerzője. Míg egy évvel ezelőtt egy 30 colos, márkás LCD-televízió ára 1,2-1,3 millió forint körül volt, addig jelenleg egy ilyen készüléket már 600-700 ezer forintért is meg lehet vásárolni. Ráadásul karácsony előtt további árcsökkenés várható, aminek köszönhetően a tavalyi közel egyharmadára is lecsökkenhet egyes modellek ára - tette hozzá Kiss Zoltán.
A drasztikus árcsökkenés hátterében a növekvő verseny mellett valószínűleg az áll, hogy napjainkra térült meg az LCD-gyártáshoz végzett beruházás, és a gyártók megengedhetik maguknak, hogy olcsóbban adják termékeiket.
A jelentős mértékű árcsökkenés mellett a nagy nyári sportesemények, mint a labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia hatása is tetten érhető abban, hogy megháromszorozódott Magyarországon a kereslet a legújabb technológiát képviselő készülékek iránt.
Világviszonylatban rendkívül nagy mértékű felfutás tapasztalható az LCD-tévék értékesítése terén. Az idei első negyed-
évében világszerte összesen 1,6 millió LCD-s készüléket értékesítettek, ami 31 százalékkal haladja meg az előző negyedévi eladásokat. Az LCD-televíziókból származó bevétel ezzel párhuzamosan 27 százalékkal, 2,7 milliárd dollárra nőtt. Az LCD-s készülékek iránti egyre nagyobb kereslet akkor válik különösen szembeötlővé, ha összevetjük azzal, hogy a világon eladott tévék száma 2003 utolsó három hónapjához képest 12 százalékkal, 38,5 millióra csökkent az első negyedévben a felmérés szerint. Várhatóan a következő években is dinamikusan fejlődik majd a folyadékkristályos kijelzők piaca.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.