Az európai átlagot meghaladó mértékben növekszik a Ferihegyi repülőtér légiáru-forgalma, az idén várhatóan mintegy 70 ezer tonna fordul meg itt. A jövő év elején mintegy 14 milliárd forintos beruházással új cargoközpont építése kezdődik.
Míg a globális légifuvarozás az idei év első hét hónapjában 14 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a ferihegyi repülőtéren ez az arány 17 százalék volt. Az áruforgalom év végére várhatóan meghaladja a 70 ezer tonnát, és ezzel a ferihegyi repülőtér megelőzi a prágai Ruzyne repteret - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatósága. A jelenlegi 8700 négyzetméteres ferihegyi raktárbázis fejlesztésre szorul, idejétmúlt műszaki állapotú.
A fenntartható fejlődés érdekében a Budapest Airport Rt. 2004-ben kidolgozta Ferihegy hosszú távú fejlesztési koncepcióját, s több nagyszabású fejlesztési tervet indított el. A szeptemberben elkezdődött 1-es terminál átépítése mellett kiemelkedik az új cargo bázis megépítése, mely a ferihegyi logisztikai központ első állomása. A Budapest Airport Rt. egyik stratégiai célja, hogy a légiáru-szállítás terén regionális elosztó központtá váljon. A 14 milliárd forintos beruházással felépülő, 2006-ra elkészülő új cargoközpontnak 19 ezer négyzetméter alapterületű raktárhelyisége és ötezer négyzetméteres irodakapacitása lesz majd. A legmodernebb infrastruktúrát vonultatja fel, mely a logisztikai folyamatokon túl az okmányolás és vámkezelés feladatait is gyorsan, helyben el tudja látni. Kapcsolódni fog a 2006-ra elkészülő M0-s körgyűrűhöz, így a közúti kapcsolat révén a fuvarozó kamionok kiszolgálását is koordinálni tudja.
Az új cargobázis kelet és nyugat között Európán belüli elosztóbázis lehet. A leggyorsabban és legolcsóbban innen érhető el közúton Belgrád, Bécs, Krakkó, Ljubljana, Rijeka, Zágráb, Kijev, Pozsony, Kolozsvár. Légi úton pedig Kelet-Európa, Nyugat-Európa, Afrika, Ázsia, Amerika célállomásai kedvező feltételekkel érhetők el. Esély van arra, hogy a nagy nemzetközi vállalkozások kelet-közép-európai elosztóhelyévé váljon Ferihegy. A lehetőségeket növeli, hogy a nemzetközi tendencia szerint nő a légi fuvarozás aránya a teljes áruszállításon belül.
A cargoüzletág sajátossága és előnye az utasszállítással szemben, hogy a fő szempont a kedvező ár, s nem az úti cél. A csomagnak mindegy, hogy Budapestet, vagy Bécset érintve jut el Krakkóba, a szállítmányozónak viszont az alacsonyabb ár és a gyors lebonyolítás a döntő.
A legnagyobb szállítmányozó cégek üzletpolitikájában fontos szerepet játszik Ferihegy. A partnerek számítanak a fejlesztésre, szándéknyilatkozatot tettek, hogy az új cargo-bázisba át kívánnak költözni. A vám- és pénzügyőrség kétezer négyzetméteres igényt jelzett, a Magyar Posta is szándéknyilatkozatot tett.
A TNT Express - amelynek kelet-romániai és szerbiai disztribúciója Magyarországon keresztül történik - a közeljövőben a bécsi kelet-európai elosztó központ Budapestre költözik át, szándéknyilatkozatuk szerint 2500 négyzetméter raktár és irodahelyiségre tart igényt. A regionális központját Budapestre helyezni kívánó DHL pedig legalább kétezer négyzetméter raktárigényt jelzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.