MTV-ZDF: stratégiai együttműködés

Hosszú távú, stratégiai szerződést kötött a ZDF-fel Rudi Zoltán, a Magyar Televízió elnöke. Ennek első lépéseként - a megállapodás szerint - Wolfgang Koob, a ZDF munkatársa 2005. január 1-jétől egy éven keresztül az MTV tanácsadójaként tevékenykedik műsorgyártási, technológiai és informatikai területen. Wolfgang Koob munkáját és magyarországi tartózkodását a ZDF finanszírozza. A német közszolgálati televíziós szakember tagja lesz a reorganizációért és a székházépítésért felelős munkacsoportnak is. Ebben a minőségében az új gyártóbázisra kiírandó tender bírálóbizottságában is helyet kap. (VG)

Zenetévét indít a Universal Music

Huszonnégy órás zenecsatornát indítana a világ legnagyobb lemezkiadója. A Universal Music ezzel komoly konkurenciát jelenthetne az MTV-nek - írja a Brand Republic. A Universal Music tervét arra alapozza, hogy a vele szerződésben lévő zenészek/énekesek hatalmas hada kötődik hozzá: például Eminem, a U2, a 50 Cent, a Guns n' Roses. A televíziót először az USA-ban vezeti be a cég. A megvalósítás az EchoStar Communicationsszel történne. A csatorna elindulását 2005 első negyedévére tervezik. (VG)

Elégedett az MPRSZ

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) tevékenysége: a tagok munkájának segítése, informálása, kedvezményes tagsági kártya bevezetése, a megújult tagdíjrendszer egyaránt erősítik a szövetség belső erejét és külső, kedvező megítélését - jelezte Ferling József elnök az MPRSZ évzáró közgyűlésén. Ezt erősíti meg az egyre bővülő taglétszám is. Morenth Péter, az MPRSZ alelnöke elmondta: a fő hangsúlyt továbbra is a szakma tagjainak személyes kapcsolattartásában és képviseletében látja, továbbra is ezt kívánják erősíteni. (VG)

Internetroham Európában

Egyre aktívabban használják az európaiak a világhálót otthon - derült ki a Nielsen/Net Ratings legfrissebb felméréséből, amit a Media & Marketing Europe közöl. A kutatás szerint a kontinensen az elmúlt egy évben 12 százalékkal nőtt az otthoni nethasználók száma, ami mára elérte a százmilliót. A felmérés adataiból kiderül, hogy Franciaországban emelkedett leggyorsabban az internetezők száma - 16 százalékos növekedést regisztráltak -, de jelentős eredményekről számoltak be az olasz piacról is, ahol 15 százalékkal nőtt a világhálón barangolók száma. (Kreatív)