Huszonötmillió eurós, részvényre váltható hitelhez jutott a pénzügyi injekcióra kiéhezett Wizz Air diszkont-légitársaság, a pénzből kétmillió eurót már le is hívtak - jelentette be Váradi József vezérigazgató. Az amerikai Indigo Partners tőkealapon kívül a német Lufthansa Technik és a Debis AirFinance cég látott fantáziát a vállalatban. A német cég a Wizz Air-gépek karbantartását végzi, a másik lízingeli a flottát. A vezető szerint a tranzakció nagy- mértékben erősíti a cég pozícióit, a most kapott pénz elegendőnek tűnik a későbbi bővüléshez. Előzőleg negyvenmillió euró bevonását tervezték.
A tavaly ősszel alapított és első járatát az idén májusban elindító Wizz Air a napokban lezajlott üzletkötésig kilencmillió eurót tudott összegyűjteni. El is költötte, fejlesztési elképzeléseit nem a tervezett ütemben tudta megvalósítani. Az elmúlt néhány hónapban a vártnál is erősebb volt a verseny, a kereslet lanyhult, amit alig tudott elviselni a cég - ismerte el a vezérigazgató. Ám most a pénzügyi helyzet annyira megerősödött, hogy a legnagyobb induló tőkét tudhatja magának a vállalat a versenytársakkal összehasonlítva.
A huszonötmillió euró felét adja az amerikai cég, amely kifejezetten a légiközlekedési befektetésekre szakosodott. Korábban a Ryanair, a Continental Airlines és az America West légitársaság pénzügyi helyzetét rendezte. A másik ötven százalékon osztozik a Wizz Air repülőgépeinek karbantartását végző Lufthansa Technik, a Debis AirFinance, illetve a cég menedzsmentjéből néhányan.
Váradi József szerint jövőre további 5-6 új gépet állítanak forgalomba, újabb bázis repülőtereket jelölnek ki a meglévő négy mellé és egyes célállomásokon rugalmasabban válaszolnak a keresletre. Megkétszerezik a kapacitást és bizonyos járatokat sűrűbben közlekedtetnek.
A brit EasyJet ellenkampánya kapcsán jogi ellenlépésre készülnek. A biztos anyagi háttér mellett a költségek további leszorítása a cél, s ebben szerinte jobban állnak, mint a brit vállalat. Az egy utasra vetített kilométerköltségük az első teljes üzleti évben (2005-ben) várhatóan 3,5 euró lesz, míg az EasyJetnél ez tavaly 5,35, a Ryanairnél pedig 3,08 euró volt - fűzte hozzá, nem közölve az idei adatokat. (MN)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.