Huszonötmillió eurós, részvényre váltható hitelhez jutott a pénzügyi injekcióra kiéhezett Wizz Air diszkont-légitársaság, a pénzből kétmillió eurót már le is hívtak - jelentette be Váradi József vezérigazgató. Az amerikai Indigo Partners tőkealapon kívül a német Lufthansa Technik és a Debis AirFinance cég látott fantáziát a vállalatban. A német cég a Wizz Air-gépek karbantartását végzi, a másik lízingeli a flottát. A vezető szerint a tranzakció nagy- mértékben erősíti a cég pozícióit, a most kapott pénz elegendőnek tűnik a későbbi bővüléshez. Előzőleg negyvenmillió euró bevonását tervezték.

A tavaly ősszel alapított és első járatát az idén májusban elindító Wizz Air a napokban lezajlott üzletkötésig kilencmillió eurót tudott összegyűjteni. El is költötte, fejlesztési elképzeléseit nem a tervezett ütemben tudta megvalósítani. Az elmúlt néhány hónapban a vártnál is erősebb volt a verseny, a kereslet lanyhult, amit alig tudott elviselni a cég - ismerte el a vezérigazgató. Ám most a pénzügyi helyzet annyira megerősödött, hogy a legnagyobb induló tőkét tudhatja magának a vállalat a versenytársakkal összehasonlítva.

A huszonötmillió euró felét adja az amerikai cég, amely kifejezetten a légiközlekedési befektetésekre szakosodott. Korábban a Ryanair, a Continental Airlines és az America West légitársaság pénzügyi helyzetét rendezte. A másik ötven százalékon osztozik a Wizz Air repülőgépeinek karbantartását végző Lufthansa Technik, a Debis AirFinance, illetve a cég menedzsmentjéből néhányan.

Váradi József szerint jövőre további 5-6 új gépet állítanak forgalomba, újabb bázis repülőtereket jelölnek ki a meglévő négy mellé és egyes célállomásokon rugalmasabban válaszolnak a keresletre. Megkétszerezik a kapacitást és bizonyos járatokat sűrűbben közlekedtetnek.

A brit EasyJet ellenkampánya kapcsán jogi ellenlépésre készülnek. A biztos anyagi háttér mellett a költségek további leszorítása a cél, s ebben szerinte jobban állnak, mint a brit vállalat. Az egy utasra vetített kilométerköltségük az első teljes üzleti évben (2005-ben) várhatóan 3,5 euró lesz, míg az EasyJetnél ez tavaly 5,35, a Ryanairnél pedig 3,08 euró volt - fűzte hozzá, nem közölve az idei adatokat. (MN)