BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boom az online hirdetési piacon

Várhatóan 30-40 százalékkal bővül az idén a hazai online hirdetési piac a 2004-es 2,46 milliárd forinthoz képest. Egyre gyakrabban lehet majd mindennapi fogyasztási termékek és kiskereskedelmi hálózatok ajánlataival találkozni a világhálón.

Az internetes hirdetési bevételek 30-40 százalékos növekedése várható az idén 2004-hez képest - közölte lapunk érdeklődésére Mester Sándor, az Axelero értékesítési igazgatója. Bár ez a fejlődés a teljes reklámpiac bővülésénél ötször-hatszor gyorsabb, elmarad a 2004-es, valamivel több mint 50 százalékos online reklámbevétel-növekedéstől. A fejlődés várható lassulásának oka, hogy 2005-ben nem lesznek olyan nagy, a hirdetőket vonzó események, mint a labdarúgó Eb vagy az olimpia voltak tavaly - tette hozzá Mester Sándor. Az Axeleróhoz tartozó Origo internetes portálnál a piaci átlagnál nagyobb mértékű hirdetésibevétel-növekedést terveznek az idén. Ehhez igyekeznek új hirdetőket is megnyerni, így az online hirdetések szegmensében immáron hagyományosnak mondható szektorok - autóipar, pénzügyi szféra, távközlés, informatika - reklámjai mellett egyre gyakrabban lehet majd mindennapi fogyasztási termékek és kiskereskedelmi hálózatok ajánlataival találkozni a világhálón - mondta el Mester Sándor.

Múlt évben a meghatározó magyar internetes médiatulajdonosok összesített reklámbevétele 2,46 milliárd forint volt az Online Hirdetési Index (OHI) adatai alapján.

Az indexben a webes hirdetési piac mintegy 90 százalékát ellenőrző nyolc médiatulajdonos ténylegesen befolyó reklámbevételei - áfa nélkül - szerepelnek.

Az Online Hirdetési Index a Habostorta, a HáziPatika.com, az Index.hu, a Napi Online, az Axelero (Origo), a Portfólió.hu, a Ringier Online és a Sanoma Online hirdetési bevételeit tartalmazza és hasonlítja össze a korábbi időszakok hasonló bevételeivel.

Az internetes reklámbevételek dinamikus bővülése világszerte megfigyelhető jelenség, és az előrejelzések szerint a következő években a legnagyobb piacnak számító USA-ban 20, míg a világ többi részén 30 százalék körüli átlagos éves növekedésre lehet számítani. Különösen az internetes keresők, mint a Google vagy a Yahoo! profitálnak sokat az online hirdetési piac fejlődéséből, hiszen egyes becslések szerint a tavaly 15 milliárd dolláros szegmens 40 százalékát ők ellenőrzik. Az általuk bevezetett új szolgáltatások, úgy mint a keresésekhez kapcsolódó hirdetések nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy az amerikai internetes reklámpiac az idén először átlépje a 10 milliárd dolláros határt. Ezzel a teljes reklámtortából a tavalyi 3,5-ről 4 százalékra nő a részesedése. Hirdetési szempontból a szórakoztató-, gyógyszer- és autóipar lesznek a húzóágazatok 2005-ben az Egyesült Államokban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.