A különféle, dohányzásról való leszokást segítő termékeket gyártó gyógyszercégek lehetnek a legnagyobb haszonélvezői az Európa-szerte megindult füstölés ellenes kampányoknak. A
Financial Times példaként a GlaxoSmithKline-t (GSK) idézi, amely ötmillió eurós reklámkampányba kezdett Olaszországban nikotintapasza népszerűsítésére, miután korlátozták a dohányzást a munkahelyeken, és immár tilos a füstölés a bárokban és az éttermekben is. Hasonló stratégiát követ a másik nagy gyógyszergyártó, a Pfizer is.
A költséges népszerűsítő hadjárat busásan megtérülhet a cégeknek. A GSK adatai szerint Írországban a dohányzást korlátozó rendelkezések március végi hatálybalépése után 36 százalékkal emelkedett leszoktató termékeik forgalma. Az általános európai eladásbővülésről beszámoló Pfizer Németországban ért el hasonlóan jó eredményeket, miután ott nemrég lényegesen drágult a cigaretta a dohánytermékekre kivetett jövedéki adó emelése miatt.
A gyógyszergyártók legújabb terveiben Dél-Európa "átnevelése" szerepel. Eszerint a hagyományosan igen erősen füstölő Spanyolország és Portugália az új célpont, ahol az eddigi leszoktató kampányok alig hoztak eredményt. A gyógyszergyártók "szerencséjére" nemrégiben mindkét országban egyeztetések kezdődtek különféle dohányzási tilalmak bevezetéséről és a dohánytermékeket sújtó adók emeléséről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.