Ismét a svájci Stadler Bussnang nyerte a MÁV elővárosi motorvonattenderét. Ajánlata szerint 66,21 milliárd forintért szállítja a 30 FLIRT vonatot, és 6,5 éven át gondoskodik azok karbantartásáról. Ha a MÁV további 30 vonatot rendel tőle, és az összes vonat 30 éves karbantartását igényli, azért 102 milliárd forintot kell fizetnie. A Stadler márciusban 130 milliárd forintos ajánlattal nyerte meg azt a tendert, amelynek eredményét a versenytárs német Bombardier Transportation kifogásai nyomán a közbeszerzések tanácsa döntőbizottsága érvénytelenítette.
Közleményében a Bombardier több mint meglepőnek nevezte, hogy kizárták a ten-derből. A választandó jogi lépésről azonban csak a kizárás írásos indoklásának kézhezvétele után dönt. A Bombardier ajánlatát "az ajánlatkérési feltételeknek való meg nem felelés" miatt zárták ki. Utolsó árajánlata során ugyanis mindkét versenyző jelentős kedvezményt adott egyes áraiból, ezért a vasúttársaság felszólította őket az irreális engedmények számításokkal való alátámasztásra. A Stadlertől arra kért és kapott magyarázatot, hogyan tudja az előző árnál 63 százalékkal olcsóbban karbantartani a vonatokat. A Bombardier esetében arra volt kíváncsi, hogyan lehet egy ülőhelyet egy éven át karbantartani és tisztítani 1-1 eurócentből. Utóbbi társaság számítás helyett jogi indoklást küldött be. A MÁV Rt. igazgatósága a Stadler válaszát elfogadta, a Bombardier-ét nem - ismertette Gaál Gyula -, mert nem teljesül az a feltétel, hogy az ajánlati ár nyújtson fedezetet az elvégzett szolgáltatásra. A Bombardier az egyéb karbantartási tételeknél viszont az előző ár mintegy kétszeresét írta. A cég nyilvánvalóan e bevételből kívánja fedezni a tisztítás és a karbantartás költségeit, ám a kiírás szerint keresztfinanszírozásra nincs mód.
Az új vonatokat Budapest három elővárosi vonalán, a tatabányain, a székesfehérvárin és a pusztaszabolcsin kívánja közlekedtetni a MÁV. A nagyon szoros gyártási határidő miatt a Stadler a szerződés mielőbbi aláírására törekszik - jelentette ki közleményében Peter Spuhler, a cég vezérigazgatója. A motorvonatok gyártásának svájci részaránya induláskor mintegy 75 százalék. A 30 vonatból 15-öt összeszerelt állapotban szállítanak Bussnangból Magyarországra. A további 15 vonat esetében a felépítményt, valamint a futóműveket Svájcban gyártják, az összeszerelés viszont már Magyarországon, a Ganz Transelektro koordinálásával történik. A magyar hozzáadott érték aránya a karbantartással együtt az induló 20 százalékról 40 százalékra nő. A beruházással 2250 új magyar munkahely jön létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.