BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százezrekkel kevesebb tévénéző

Százezrekkel apad a tévénézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. A jó idő és szabadtéri programok még a masszív közönség jelentős részét is képesek elvonni a képernyők elől. A saját gyártású költséges műsorok nagy része szünetel.

Százezrekkel apad a televíziónézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. Emiatt költséges - sok esetben húzó - műsoraikat szüneteltetik a televíziós társaságok, miközben szórakoztató programokkal és új sorozatokkal igyekeznek mind nagyobb közönséget megtartani.

Az AGB Nielsen és az RTL Klub adatai szerint 2004-ben februárhoz képest júniusra (16 és 21 óra között) több mint egymillió fővel csökkent a három országos adó, az RTL Klub, a Tv 2 és az MTV nézőinek száma. A legnagyobb különbséget, 1,2 millió főt júliusban mérték. Az AGB adataiból az is kiderül, hogy szeptembertől már fokozatosan újra emelkedik a nézettség, amely az év utolsó két hónapjában tetőzik. A kereskedelmi adók számára fontos, 18-49 éves korosztályban is jelentős a zsugorodás a nézettség tekintetében az év eleji és végi időszakoz képest; tavaly 3-400 ezerrel kevesebben maradtak a képernyők előtt.

Az RTL-en a nyáron leáll a főműsoridő előtt jelentkező Balázs- és Mónika-show, de átmenetileg lekerül a képernyőről a Heti Hetes és a Gálvögyi-show is, sőt egy rövid időre, augusztusban még a zászlóshajó Barátok közt is "szabadságra megy" A Tv 2 is átalakítja ideiglenesen műsorstruktúráját, ahonnét őszig kiveszik az Áll az alkut, a Multimilliomost és a Csaó Darwint is.

Persze mindkét adó azt állítja, hogy nem uborkaszezon a nyár. Az RTL Klubnál a nyári filmkínálat gerincét a vígjátékok alkotják, mint a Szellemirtók és folytatása. Lesz Apácashow, Vegasi vakáció, Hantaboy, illetve érkeznek az olyan klasszikusok, mint a Heves jeges, a Lányok pórázon. A mozifilmek mellett hangsúlyos szerephez jutnak a sorozatok is, amelyek közül most indul útjára a Seven Days - Az időkapu, és új epizódokkal jelentkezik a Harmadik műszak. Kolosi Péter, a csatorna programigazgatója jelezte azt is: a nyár két legnagyobb eseménye a magyar csapat Real Madrid és az Argentína elleni meccse, amelyeket az adó élőben közvetít.

A Tv 2-n a humoré, a szórakozásé és a családé lesz a fő szerep - jelezte érdeklődésünkre Lóránt Gergely, a Tv 2 marketing- és PR-vezetője. Mint mondta: ennek szellemében júliustól két vadonatúj napi sorozatot is elindítanak, az esti filmek korábban kezdődnek, paródiákkal, tévépremierekkel szórakoztatják a nézőket. Jön a Számkivetett, a 12 majom, a Jó barátok pedig az utolsó évad epizódjaihoz érkezik. Marad a Tv 2 legsikeresebb filmsorozata, a Columbo is, és indul az új sorozat, a Modellügynökség.

Az MTV-nél nem lesz lényegesebb változtatás az esti főműsoridőben, annál inkább délelőttönként, amikor a köztévé a gyermekprogramokra fókuszál. Azt is hangsúlyozták, hogy nagy hangsúly marad a hírműsorokon is, így például továbbra is napi négy Híradó lesz látható.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.