A görög istennő, Éósz nevére keresztelt új, kizárólag üzleti utasokat szállító légitársaságot szervez több amerikai és brit üzletember. Az új vállalkozás London és New York között naponta kétszer közlekedik majd szeptembertől. A tervek szerint további tengerentúli párosokat is bevezetnek.
A Financial Timesnak nyilatkozó egyik alapító, David Spurlock, a British Airways volt stratégiai igazgatója szerint ez lesz az első olyan légitársaság, amely kizárólag a vállalatvezetőkre összpontosít, és csak hosszú távú járatokat üzemeltet, felhasználva a diszkont-légitársaságok, illetve az üzleti repülőgépeket üzemeltető regionális cégek vállalati modelljeit.
A menedzserek a Golden Gate Capital, a Sutter Hill Ventures, valamint a Maveron kockázatitőke-társaságtól 85 millió dollárt szedtek össze, s így három repülőgép lízingelésére nyílik mód. A lízingelt Boeing 757-eseken 48 hatalmas ülőhely lesz. A géptípuson egyébként 228 ülés fér el, ha csak turistaosztályt üzemeltetnének. A jegyek állítólag legalább 20-25 százalékkal olcsóbbak lesznek, mint a versenytárs British Airways, a Virgin Atlantic, a United Airlines vagy az American Airlines által kínáltak.
Az Eos egy vékony, de stabil fizetőképes réteget céloz meg, amelyet már más hasonló vállalkozások is megtettek. A Lufthansa például - a svájci Private Air gépeit kibérelve - két éve indította közvetlen járatát két német város és New York, illetve Washington között. Ezeken szintén 48 férőhely van. A svájci First Wing pedig márciustól indított járatokat, amelyek komfortja azonos a vállalati repülőgépekével. A járművek 10-18 férőhelyesek, és rendszeres ügyfeleik bérlettel is utazhatnak rajtuk.
A kereslet pedig egyre nő - jelentette ki a minap a Carlson Wagonlit. Az üzleti utaztatási piac egyik legfontosabb szereplőjének felmérése szerint a globálisan meghatározó észak-amerikai üzleti szegmens résztvevőinek akár egyharmada is többet kíván költeni az idén légi szolgáltatások igénybevételére, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.