Eredményes évet tervez a GYSEV
Mindkét üzeménél pozitív eredményt tervez a GYSEV Rt. 2005-ben, mégpedig a magyar üzemnél ötmillió forintot, az osztrák egységnél pedig 95 ezer eurót. A célkitűzést a társaság első öt hónapjának kedvező folyamatai alátámasztják. Elsősorban az áruszállításnál a tranzitforgalom mutat dinamikus növekedést - hangzott el a társaság tájékoztatóján.
Az idei évre tervezett eredményt már a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasúttársaság eredményes 2004-es éve megalapozta. A múlt évben növekedtek a cég bevételei, s eredményessége mögött a vezetés szerint elsősorban ugyancsak az árufuvarozási teljesítmények növekedése, valamint a hatékony költséggazdálkodás áll.
Az áruszállításban a Délkelet-Európában tapasztalható gazdasági fellendülés is segítette (elsősorban az athéni olimpia s Törökország gazdasági fejlődése javította jelentősen a mutatókat) a részvénytársaság tranzitforgalmának növekedését, a belföldi forgalomban elszállított 538 ezer tonna pedig mind a bázist, mind a tervezettet meghaladta. E szállítási teljesítések mögött elsősorban a kedvező cukorrépatermés, illetve ezzel összefüggésben a cukorgyári szállítások növekedése áll.
Magyarország uniós csatlakozása a logisztikai tevékenységet érintette a GYSEV-nél a legnagyobb mértékben. Megszűntek a cég vámügynökségi, határspedíciós feladatai, és tervezhető volt a ro-la bezárása is. Ugyanakkor a piaci igényeknek megfelelő komplex logisztikai szolgáltatásait tovább bővíti a vasúttársaság. A GYSEV Rt.-nél végrehajtott profiltisztítás során a cég befektetési portfoliójából értékesítették a Raaberfreight Kft. cégben lévő 60 százalékos, a HHIG Hansa Hungária Investitions GmbH-ban, valamint a Vámszerviz Kft.-ben meglévő 50 százalékos tulajdonrészt. Ugyancsak eladták a Rail Cargo GmbH-ban jegyzett 25 százalékos, illetve a Vasútvill Kft.-ben birtokolt 19,5 százalékos részesedésüket, s megváltak a HTA Kft. 10 százalékos tulajdonrészétől is. Ugyanakkor e portfólió keretében 50 százalékos tulajdonrészt szerzett a vállalkozás a HCCR Sopron Konténertisztító és -javító Kft.-ben. A Logisztár Kft.-ben pedig tőkeemelést követően a részesedése 11,9-ről 18,24 százalékra emelkedett.
A tavalyi év jelentős döntése volt, hogy társaság székhelyét áthelyezték Sopronba. Megszűnt az osztrák és a magyar üzemág elkülönültsége: egy-egy szervezetbe tartozik az infrastruktúra, a kereskedelmi, az árufuvarozási vállalkozó vasúti tevékenység, függetlenül attól, hogy az mely ország területén folyik.