Mindkét üzeménél pozitív eredményt tervez a GYSEV Rt. 2005-ben, mégpedig a magyar üzemnél ötmillió forintot, az osztrák egységnél pedig 95 ezer eurót. A célkitűzést a társaság első öt hónapjának kedvező folyamatai alátámasztják. Elsősorban az áruszállításnál a tranzitforgalom mutat dinamikus növekedést - hangzott el a társaság tájékoztatóján.
Az idei évre tervezett eredményt már a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasúttársaság eredményes 2004-es éve megalapozta. A múlt évben növekedtek a cég bevételei, s eredményessége mögött a vezetés szerint elsősorban ugyancsak az árufuvarozási teljesítmények növekedése, valamint a hatékony költséggazdálkodás áll.
Az áruszállításban a Délkelet-Európában tapasztalható gazdasági fellendülés is segítette (elsősorban az athéni olimpia s Törökország gazdasági fejlődése javította jelentősen a mutatókat) a részvénytársaság tranzitforgalmának növekedését, a belföldi forgalomban elszállított 538 ezer tonna pedig mind a bázist, mind a tervezettet meghaladta. E szállítási teljesítések mögött elsősorban a kedvező cukorrépatermés, illetve ezzel összefüggésben a cukorgyári szállítások növekedése áll.
Magyarország uniós csatlakozása a logisztikai tevékenységet érintette a GYSEV-nél a legnagyobb mértékben. Megszűntek a cég vámügynökségi, határspedíciós feladatai, és tervezhető volt a ro-la bezárása is. Ugyanakkor a piaci igényeknek megfelelő komplex logisztikai szolgáltatásait tovább bővíti a vasúttársaság. A GYSEV Rt.-nél végrehajtott profiltisztítás során a cég befektetési portfoliójából értékesítették a Raaberfreight Kft. cégben lévő 60 százalékos, a HHIG Hansa Hungária Investitions GmbH-ban, valamint a Vámszerviz Kft.-ben meglévő 50 százalékos tulajdonrészt. Ugyancsak eladták a Rail Cargo GmbH-ban jegyzett 25 százalékos, illetve a Vasútvill Kft.-ben birtokolt 19,5 százalékos részesedésüket, s megváltak a HTA Kft. 10 százalékos tulajdonrészétől is. Ugyanakkor e portfólió keretében 50 százalékos tulajdonrészt szerzett a vállalkozás a HCCR Sopron Konténertisztító és -javító Kft.-ben. A Logisztár Kft.-ben pedig tőkeemelést követően a részesedése 11,9-ről 18,24 százalékra emelkedett.
A tavalyi év jelentős döntése volt, hogy társaság székhelyét áthelyezték Sopronba. Megszűnt az osztrák és a magyar üzemág elkülönültsége: egy-egy szervezetbe tartozik az infrastruktúra, a kereskedelmi, az árufuvarozási vállalkozó vasúti tevékenység, függetlenül attól, hogy az mely ország területén folyik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.