Legyen szó néhány személyes kft.-ről vagy egy több ezer főt foglalkoztató multinacionális vállalatról, a munkahelyek érdekeltek abban, hogy egészségmegőrzést célzó szolgáltatásokkal csökkentsék a dolgozók táppénzes állományban töltött napjainak számát. Bár arra vonatkozó hatásvizsgálatok nem készültek, hogy az egészségpénztári szolgáltatások hogyan befolyásolják a dolgozók egészségét, a Credit Suisse Life & Pensions Egészségpénztár ügyvezetőjének meggyőződése, hogy az igénybe vehető szolgáltatások preventíven hatnak. Egy tag sokkal többször találkozik olyan információkkal, melyek az egészségtudatos életvitelre ösztönzik őt, sőt az egészségpénztári számlája felhasználásával ezek mögé anyagi forrásokat is tud állítani - fogalmaz Váradi Péter. Lenkei Beatrix, a K&H Medicina Egészségpénztár ügyvezetője szerint e szolgáltatások sokszínűsége lehetővé teszi, hogy a 39 éves átlagéletkorú tagok megtalálják a megfelelő szolgáltatást. Így az idősebbek elsősorban gyógyszeres kezelésük finanszírozására, gyógyfürdőzésre, a fiatalok sportbérletre, sporteszközökre, a kismamák pedig a patikából vásárolt babaápolási termékekre szánják legszívesebben a rendelkezésükre álló keretet. A középkorú tagok esetében nem ritka, hogy egy wellnesshétvégén frissülnek fel egészségpénztári számlájuk terhére. Kőszegi Viktor, a Wellness Egészségpénztár ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy az extra adókedvezmények igénybevétele, a családtagokra is kiterjeszthető szolgáltatások és az egészségügyi és egészségvédelmi termékek, valamint szolgáltatások adómentes megvásárlásának lehetőségét sem szabad figyelmen kívül hagyni.
A lapunk által megkérdezettek legtöbbje azt emelte ki, hogy az egészségpénztári tagság lehetővé teszi a költséghatékony javadalmazási módot. Emellett a tagságot vállaló cégek személyzeti felelősei e juttatásokkal növelhetik dolgozóik elégedettséget és lojalitását, a vezetés számára pedig minőségi erőforrást és működő egészségvédelmi rendszert biztosíthatnak. Kőszegi Viktor emellett felhívta a figyelmet az egészségpénztári szolgáltatások igénybevételének nehézségeire is. Még mindig túl sok adminisztratív terhet jelent a munkáltató és a munkavállaló számára is a belépési nyilatkozat kitöltése, a közeli hozzátartozók bejelentése vagy az orvosi javaslat beszerzése a rekreációs célú szolgáltatásokhoz.
A kedvező adózási feltételek és a folyamatos erőfeszítések ellenére a fenti problémák még mindig megnehezítik, hogy az önkéntes egészségpénztárak kielégítsék az eredeti kormányzati célokat. Nagyrészt ezzel magyarázható, hogy a rendszer 12 éves fennállása óta a munkavállalók alig több mint 10 százaléka csatlakozott csak az önkéntes egészségpénztárak valamelyikéhez.
Úgy tűnik, legtöbb esetben a pénztártagok még mindig nem ismerték fel a megelőzés jelentőségét. A prevenciós szolgáltatások közül inkább csak a jövedelmi viszonyaik, nem pedig a kockázati tényezők alapján választanak - hangsúlyozta lapunknak Müller Katalin, az Uniqa Egészségpénztár ügyvezető igazgatója. A különböző állapotfelmérő szűréseken, ideértve a mozgásszervi szűrést, a fogászati vizsgálatot, továbbá a mentális zavarok korai felismerését célzó szűrést is, főleg csak munkaadóik ösztönzésére vesznek részt a tagok.
Akadnak azért olyanok is, akik a személyes kockázati tényezőik ismeretében keresnek fel speciális szakorvosokat. Gyakoriak a nőgyógyászati, az urológiai rákszűrések, vagy PET- illetve CT-vizsgálatok igénybevétele. A Credit Suisse Life & Pensions Egészségpénztár ügyvezetője szerint a jövedelmi viszonyok mellett már az élethelyzet is befolyásolja a szolgáltatások kiválasztását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.