BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Teljesen átszabják a megvásárolt repülőtereket - Ferihegyet is?

Átmeneti irányítási programot vezetett be a Budapest Airportra is pályázó ausztrál Macquarie Airports Brüsszelben, miután 2004 végén átvette a nemzetközi repülőtér üzemeltetését végző BIAC vállalatot. A programot annak érdekében vezették be, hogy a társaság kereskedelmi szellemű, hatékony szervezetté váljon.

A brüsszeli repülőtér üzemeltetését átvevő Macquarie komoly átszervezési programot hirdetett.. Az egyik legfontosabb bevételi forrás, a kiskereskedelem meglehetősen szétaprózott volt. Egy részlegbe vonták az üzleteket, a parkolót, az árufuvarozást és az ingatlangazdálkodást. Részletes teljesítménymérést vezettek be, általában is jobban odafigyelnek erre a területre, sőt új, önálló kereskedelmi vezetőt bíztak meg a munka irányításával. Természetesen a még kifinomultabb eredménykimutatás érdekében a repülőtéren legnagyobb bérlőknek számító kereskedőcégek saját méréseit is fölhasználják - mondta Kerrie Mather, a Macquarie Airports ügyvezetője.

Növeli az átláthatóságot, hogy minden szerződést egyetlen adatbázisba rendeztek. Az ingatlangazdálkodás területén új rendszert léptettek életbe. A kiürülő területekre a lehető leggyorsabban szeretnének új bérlőt találni, így lesz ez a Balgocontrol távozása után megüresedett helyiségek esetében is. Arra a kérdésre, hogy a versenyképességet segítő költségcsökkentésekben mekkora a cég játéktere, azt felelte: biztonsági és szolgáltatási kérdésekben nem kötnek kompromisszumot, sőt a jelek alapján a következő években többet kell fordítani e területre. Az elmúlt kilenc hónap alatt ésszerűsítették az üzemeltetési költségeket és az informatikai befektetéseket. Most azon dolgoznak, hogy feltárják a további fejlesztésre váró területeket. Az üzemeltető lehetőségei közül az egyik legfontosabb magának a légi forgalomnak a felfuttatása, hiszen ebből származik az összes bevétel 30-35 százaléka. A belga Sabena légitársaság csődje óta felértékelődött a légikikötő, viszszaesett a transzfer és előretört a közvetlenül Brüsszelbe irányuló forgalom, s a 10 új EU-tagállam képviselői is hozzájárultak a növekedéshez.

Nemrég több mint 100 rövid távú és az első hosszú távú járatok megindítását jelentették be. Olyan repülőtereket keresnek, amelyekben erős a növekedési potenciál, és ennek természetesen része a konferenciaturizmus is. Brüsszelben komoly kapacitások vannak a repülőtéren (Sheraton, Skyhall, Regus stb.) és a belvárosban a konferenciaigények kielégítésére. Budapesten hasonló lehetőségeket látunk.

A kereskedelemben is nagy tartalékok vannak Brüsszelben, de nem minden a pénzen múlik - azzal is sokat nyerhetnek, hogy a biztonsági ellenőrző pontot a beszállókapukhoz közel helyezik. Így az utasok sokkal inkább hajlanak a vásárlásra. Új szolgáltatóegységeket helyeznek el, látogatói központot hoznak létre és eltüntetik a kis kioszkokat, hogy az így keletkező tágasságérzet is pénzköltésre ösztönözze a vendégeket. A jövő év elejéig 2400 új parkolóhelyet létesítenek.

Szó van az Airport Village-beruházásról, amely már nagyon kellene. A két utasfogadó csarnok előtti területre 220 ezer négyzetméteres üzleti parkot és szolgáltató központot terveztek, amelyben irodák, szálloda, szabadidőközpont és parkolók lennének. A létesítmény alá futna be a gyorsvonat, s ezzel közvetlen összeköttetést alakítanának ki a belvárossal és a 2010-től induló Brüsszel-Amszterdam szupergyorssal. Az ausztrál társaság többségi részesedést szerzett a római, a brüsszeli és a sydney-i repülőtér-üzemeltető cégekben. Érdekeltségébe tartozik a bristoli, a birminghami és a koppenhágai üzemeltető is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.