BUX 44,130.61
+3.27%
BUMIX 3,760.06
+0.44%
CETOP20 1,868.32
+1.43%
OTP 9,370
+5.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.46%
0.00%
ZWACK 17,250
-0.29%
+2.22%
ANY 1,560
+0.97%
RABA 1,105
-0.90%
0.00%
+2.55%
0.00%
0.00%
+0.13%
0.00%
+0.79%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,948
+4.76%
+1.54%
ALTEO 2,810
+1.08%
-6.25%
-1.23%
0.00%
0.00%
+2.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.95%
+1.28%
-0.24%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-2.93%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jelkép lehet a kosárfülű híd

Minden bizonnyal már 2006 őszén átadják a forgalomnak a legújabb Duna-hidat, a dunaújvárosit. A majdani M8-as autópálya részeként készülő, a mintegy 400 méteres meder és a kétoldali ártér felett átívelő 1683 méteres átkelő és az ahhoz tartozó több mint öt kilométeres autópálya-szakasz az addigra elkészülő M6-os sztráda és az 51-es főút között teremt kapcsolatot.

A kétszer két forgalmi sáv mellett két leállósávnak, illetve kerékpárútnak és járdának is helyet adó új Duna-híd kivitelezését a Vegyépszer és a Hídépítő Rt. közös konzorciuma, a Duna Új-Híd nyerte el. A 19 pillér közül 13-at épít a Vegyépszer, s a cég felelőssége a kapcsolódó útépítési munkák elvégzése is. Mindezért a teljes – nettó 53,63 milliárdos – beruházási összeg valamivel több mint egyharmadát kapják. A folyami híd acélszerkezete – amely az országban három helyen készül – nagyjából az összeg egyharmadát emészti fel.

Már minden munkafázist megkezdtek, folyik a mederhíd összeszerelése, épülnek a mederhídpillérek, s tolják az 1062 méteres acélszerkezetet is a jobb part felé. Pesti Gyula, a híd létesítményigazgatója szerint minden az ütemterv szerint készül. 2005 végére az összes jobb oldali pillér alapozása elkészül, s folyamatosan tisztázódnak az egyes építési műveletek konkrét műszaki megoldásai is. Az időjárás kedvez a munkáknak, gondot csak a Duna felett éjszakánként rendszeresen kialakuló köd jelent.

Az előírt átadási határidőt így tartani tudják: már jövő szeptemberben megtarthatják a szerkezet elkészültét jelző hordógurítást. A pontos teljesítési időpontot ugyanakkor nehéz megjósolni, hiszen a folyami hidaknál a túl magas és a túl alacsony vízállás egyaránt akadályozza a munkát, a vízjárást pedig nehéz előre látni.

„Igen nagyra értékelem, hogy a hídépítők a legmesszebbmenőkig figyelembe veszik azt a fokozott érdeklődést, amely a város kiemelt építkezését övezi” – emelte ki Kálmán András, Dunaújváros polgármestere, a térség országgyűlési képviselője. Jól mutatja a kivitelezők hozzáállását, hogy az érdeklődők számára külön látogatói központot hoztak létre, ahol a munkálatok minden részlete megismerhető. Véleménye szerint hosszú távon a látványos műszaki teljesítmény akár a város jelképévé is válhat. (JP)

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek