BUX 44,130.61
+3.27%
BUMIX 3,760.06
+0.44%
CETOP20 1,868.32
+1.43%
OTP 9,370
+5.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.46%
0.00%
ZWACK 17,250
-0.29%
+2.22%
ANY 1,560
+0.97%
RABA 1,105
-0.90%
0.00%
+2.55%
0.00%
0.00%
+0.13%
0.00%
+0.79%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,948
+4.76%
+1.54%
ALTEO 2,810
+1.08%
-6.25%
-1.23%
0.00%
0.00%
+2.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.95%
+1.28%
-0.24%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-2.93%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Pécsi Sörfőzde: távozó vezetők

Keresi helyét a Pécsi Sörfőzde Rt. a hazai piacon. A cég komoly innovációba kezdett, hogy a hagyományos láger típusú termékei mellett különleges söröket készítsen, mert a vezetés ebben látja a kitörési lehetőséget. A termékfejlesztések kezdetén egyik napról a másikra mondtak fel Karl Ákos sörmesternek és Kurt Weiss műszaki és termelési igazgatónak, aki közösen vezette a céget Csengő András kereskedelmi igazgatóval. Kurt Weiss 11 éve lett a cég műszaki és termelési igazgatója, amikor a bécsi székhelyű Ottakringer AG megvette a Pannónia Sörgyárat. Az elbocsátás okát Csengő András nem kívánta részletesen kommentálni, mindössze annyit közölt lapunkkal, hogy a tulajdonos Getränkeindustrie Holding egyszerűen megvonta a bizalmat Kurt Weisstől és Karl Ákostól.

A műszaki igazgató szerint mondvacsinált indok miatt bocsátották el, arra hivatkozva, hogy tudomása volt és részt vett sörfőzdében keletkező színesfém hulladék szabálytalan értékesítésében. Kurt Weiss szerint az elbocsátás igazi oka az, hogy nem egyezett meg a véleménye a tulajdonossal. A műszaki igazgató többször felhívta a figyelmet arra, hogy az értékesítési terület fejlesztésében gyorsan lépni kellene, mert folyamatosan csökken az eladott mennyiség. A termelési és kereskedelmi igazgatói feladatokat most Csengő András látja el, az új sörmester már megérkezett a céghez. Róla csak annyit tudni, hogy nagy szakértelme van a közép-európai sörfőzésben, korábban egy ismert osztrák sörfőzdében dolgozott sörmesterként.

Az értékesített mennyiség 2002 és 2004 között több mint 30 százalékot esett, s ezt a folyamatot nagyon nehéz megfordítani. A különleges sörök ebben segíthetnek, de a cég keveset költ piaci bevezetésre. Csengő András egy korábbi nyilatkozatában ismerte el, hogy a Pécsi Sörfőzdének nincs annyi pénze, mint a Brau Unionnak, a Borsodinak vagy a Drehernek, ezért nem tudnak reklámra költeni. Egyelőre három ízesített különlegesség került beharangozás nélkül a piacra, a félbarna, a bodzás és a barackpálinkás sör. A termékinnováció még csak most indul be igazán, több tucat olyan ízesített sör piacra dobását vették tervbe, amely a Pécsi Sörfőzde hírnevét erősíti majd – tette hozzá Csengő András. (FG)

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek