BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A CEZ a régió legjobb cége

Cseh és lengyel cégek vezetik a legjobb kelet-közép-európai vállalatok ranglistáját a Euromoney pénzügyi magazin által készített felmérés szerint. A legmeggyőzőbb és legkövetkezetesebb stratégiát kidolgozó társaságnak a régióban az állami kézben lévő cseh áramszolgáltatót, a CEZ-t választották a megkérdezett elemzők és szakértők. Ez egyébként nem jelent igazi meglepetést, hiszen a tanulmány első évében – tavaly – már a harmadik pozíciót szerezte meg a cseh cég, amely főként a régióban folytatott akvizíciós tevékenységével hívja fel magára a figyelmet.

A 2005-ös évet 745 millió dolláros bevétellel záró társaság aktív szerepet vállal a bolgár és román energiaszektor privatizációjában – hamarosan megegyezést köthet egy bulgáriai szénerőmű megvásárlásáról –, de már az orosz piac is felkeltette a CEZ érdeklődését. A vállalat egyébként előkelő helyen végzett szinte az összes olyan kategóriában, amelyet a Euromoney vizsgált, így a legnagyobb fejlődést elérő, a legkönnyebben használható és legtöbb információt kínáló honlapú, valamint a legkönnyebben elérhető felső vezetésű vállalatnak is a CEZ bizonyult.

A Euromoney listáján a második helyet a lengyel PKN Orlen – szintén állami tulajdonban lévő – olaj- és gázipari társaság szerezte meg, míg a harmadik egy cseh gyógyszeripari vállalat, a Zentiva lett.

A magyar cégek közül – az ötödik pozíciót megszerezve – a Mol szerepelt a legjobban, az olajipari vállalatot az OTP Bank követi a listán, míg a Magyar Telekomot a nyolcadik helyre sorolták a Euromoney által megkérdezett szakértők. A távközlési cégcsoport egyébként az előkelő második helyre került az internetes oldal használhatóságát tekintve, valamint a meggyőző és következetes stratégiát az egyes ágazatoknál vizsgálva a mobil- és vezetékes telefóniában is ugyanezt a pozíciót szerezte meg a régióban.

A magyar vállalatok közül egyedül a BorsodChem került első helyre saját kategóriájában – a vegyiparban – a térségben. A Mol, az OTP és a Richter is a második pozíciót szerezte meg ágazatában, igaz, a 2005-ös Euromoney-felmérésen még mindegyikük az első helyen szerepelt a saját területén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.