Nem csökkent a TV2 lendülete a 2005-ös évben: a 2004-es rekordév után az SBS Broadcasting többségi tulajdonában álló MTM-SBS Zrt. az előzetes, auditált adatok alapján 25,43 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta a tavalyi évet, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - áll a csatorna által kiadott közleményben.
A TV2 kereskedelmi televíziót működtető társaság mérlegfőösszege az előző év azonos időszakához viszonyítva 4 százalékkal, 15,94 milliárd forintra nőtt 2005-ben. A közleményből az is kiderül, hogy 2004-hez képest valamivel csökkent a csatorna adózás előtti eredménye: míg tavalyelőtt 2,53 milliárd, addig 2005-ben 1,93 milliárd forint lett.
Kereszty Gábor vezérigazgató elmondta: az elmúlt évek eredményeit figyelembe véve elmondhatjuk, hogy a csatorna 1997-es alapítása óta a TV2-nek sikerült határozott, stabil növekedési pályára állnia. Ez a megszilárdított pozíció azért is különösen fontos, mert a csatorna már előre tekint: tartalmi kínálatában, műsorstruktúrájában a piacon egyedülálló módon a digitalizáció nem is olyan távoli korát vetíti előre.
Az elkövetkező néhány év, a 2012-ig esedékes digitális átállás alapjaiban változtatja majd meg a tartalomszolgáltatásról, televíziózásról a mai napig alkotott elképzeléseinket, a TV2 pedig az elmúlt két év eredményei alapján nem csupán tervekkel és szakértelemmel felkészülve, de üzletileg is stabil pozícióból indul el ezen az úton.
A TV2 vezérigazgatója hozzátette: a 2004-es rekordév után a csatorna készen állt arra is, hogy megvalósítsa tervezett beruházásait. Az adózás előtti eredmény relatív kismértékű – szám szerint 600 millió forintos – csökkenése, a gyenge forintból adódó árfolyamveszteség mellett ezekre vezethető vissza, mégpedig elsősorban a TV2 első saját gyártású sorozatának, a Jóban Rosszbannak induló költségeire.
Várdy Zoltán kereskedelmi igazgató hozzátette: kereskedelmi szempontból a tavalyi év legnagyobb tanulsága, hogy a hirdetők igen jól fogadták a TV2 által elsőként bevezetett integrált marketing-kommunikációs megoldásokat. A hagyományos szpotokat XXI. századi technológiával és módszerekkel – internettel, mobilszolgáltatásokkal, teletexttel, szponzorációval és számtalan más elemmel – kombináló kínálat már az első évben messzemenően bizonyította létjogosultságát.
Ennek egyik oka, a reklámzajból való jobb kitűnés mellett az lehet, hogy már a hirdetők is kutatják a digitális korszak lehetőségeit, hiszen ők is tisztában vannak azzal, hogy a változás a reklámpiacot sem hagyja érintetlenül. A TV2 integrált megoldásai már az új megjelenési formákat vetítik elő – fűzte hozzá Várdy Zoltán. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.