Új technológiákra költ a Shell
Rob Routs abból az alkalomból érkezett Magyarországra, hogy bevezették az itteni Shell cégeknél a SAP vállalatirányítási rendszert. A Shell Hungary Zrt.-n keresztül az üzem- és kenőanyag-, a Shell Gas Hungary Zrt. révén a palackosgáz-piacon van jelen. E területeken az anyavállalat az alapítása óta több mint 200 millió dollárt fektetett be Magyarországon. Ma 184 töltőállomásával az üzemanyagpiac második legnagyobb szereplője a Mol mögött. Más olajtársaságokkal ellentétben nem érzi szükségét, hogy saját lepárlású üzemanyagot forgalmazzon azokban az országokban, ahol jelen van a kiskereskedelemben – válaszolt lapunknak az igazgató. Rob Routs szerint a társaság erős márkája, illetve a mögötte álló minőség elég ahhoz, hogy stabil szereplője legyen a piacnak. Cége nem tart a kiskereskedelemben újonnan megjelenő szereplőktől, azok szerinte izgalmasabbá teszik a versenyt.
„Folyamatos a csoport tevékenységének ésszerűsítése. Ha túl kis hasznot érünk el valahol, kivonulunk, ahol ígéretesebb, erősítünk” – válaszolt a cég Romániából való kivonulására vonatkozó kérdésünkre. Ugyanezzel érvelt a magyarországi stratégia kapcsán is: a nagyobb nyereséget ígérő helyeken, például az új autópályák mentén kíván töltőállomásokat létesíteni a Shell, máshol megválik tőlük. Ugyanakkor cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint a cég az orosz Lukoilnak szándékozná eladni itteni hálózatát.
A Shell tavaly 306,7 milliárd dollár forgalom mellett 26,3 milliárd dollár nettó eredményt ért el. BHL


