Rob Routs abból az alkalomból érkezett Magyarországra, hogy bevezették az itteni Shell cégeknél a SAP vállalatirányítási rendszert. A Shell Hungary Zrt.-n keresztül az üzem- és kenőanyag-, a Shell Gas Hungary Zrt. révén a palackosgáz-piacon van jelen. E területeken az anyavállalat az alapítása óta több mint 200 millió dollárt fektetett be Magyarországon. Ma 184 töltőállomásával az üzemanyagpiac második legnagyobb szereplője a Mol mögött. Más olajtársaságokkal ellentétben nem érzi szükségét, hogy saját lepárlású üzemanyagot forgalmazzon azokban az országokban, ahol jelen van a kiskereskedelemben – válaszolt lapunknak az igazgató. Rob Routs szerint a társaság erős márkája, illetve a mögötte álló minőség elég ahhoz, hogy stabil szereplője legyen a piacnak. Cége nem tart a kiskereskedelemben újonnan megjelenő szereplőktől, azok szerinte izgalmasabbá teszik a versenyt.
„Folyamatos a csoport tevékenységének ésszerűsítése. Ha túl kis hasznot érünk el valahol, kivonulunk, ahol ígéretesebb, erősítünk” – válaszolt a cég Romániából való kivonulására vonatkozó kérdésünkre. Ugyanezzel érvelt a magyarországi stratégia kapcsán is: a nagyobb nyereséget ígérő helyeken, például az új autópályák mentén kíván töltőállomásokat létesíteni a Shell, máshol megválik tőlük. Ugyanakkor cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint a cég az orosz Lukoilnak szándékozná eladni itteni hálózatát.
A Shell tavaly 306,7 milliárd dollár forgalom mellett 26,3 milliárd dollár nettó eredményt ért el. BHL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.