Az akciók őszi időzítésével a lapunk által megkérdezett forgalmazók főként a Sulinet expresszre akarnak még építeni. Az informatikai eszközök vásárlását adókedvezménnyel segítő központi program ugyanis az év végével megszűnik, a kereskedők és a vevők utoljára élhetnek ezzel a lehetőséggel.
A hordozható modellek iránti kereslet látványos élénkülését leginkább az ár motiválja. Míg tavaly a legolcsóbb laptopmodellek kiskereskedelmi ára még meghaladta a 200 ezer forintot, addig az idén a belépőszintű bruttó ár 160 ezer forintra csökkent. A noteszgépek ára bizonyos márkák esetén már vetekszik az asztali gépekével.
A legolcsóbb noteszgépeknél azonban ajánlatos figyelni a műszaki paraméterekre is – figyelmeztet Egri Csaba, a hazai piacon meghatározó laptopmárka, az Acer magyarországi leányvállalatának ügyvezetője. Ezeknek a modelleknek a memóriája (256 megabyte), illetve a tárolókapacitása (40 gigabyte) ugyanis kevésnek bizonyulhat az újabb operációs rendszerek (Windows Vista), multimédiás és egyéb szoftverek futtatására, a képek, videók tárolására. Így aki hosszabb távra tervez, annak érdemesebb valamivel magasabb árú gépet választani – vallják a szakértők. Az árcsökkenés újabb vevők felé nyitotta meg a noteszgéppiacot. Míg öt évvel ezelőtt elsősorban a topmenedzserréteg vásárolta a hordozható számítógépet, mára a kör egyre nagyobb arányban terjed ki az otthoni felhasználókra is – mondja Molnár Imre, a HP Magyarország Kft. személyiszámítógép-üzletágának igazgatója. A laptopok vásárlásával erősödhet a hazai piac márkatudatossága, az otthoni felhasználók is már inkább ezeket a termékeket keresik, mint az asztali gépeknél megszokott „no name”-ket – húzza alá Solt Géza, az egyik legnagyobb hazai számítástechnikai disztribútor cég vezetője.
A hordozható modellek iránti kereslet azonban nemcsak az olcsóbb, hanem a magasabb kategóriákban is élénkül – hangsúlyozza Poros Gábor, a Fujitsu-Siemens Kft. ügyvezető igazgatója. A gyors mobilinternet (3G-UMTS) terjedésével nőhet az igény a beépített netkártyás típusok iránt. Az ügyvezető jelezte, hogy a T-Mobile-lal közös akcióban november–decemberre olyan modelleket hoznak a magyar piacra, amelyekben már beépített UMTS modem lesz.
Jelentős átrendeződés figyelhető meg a hazai laptoppiac kereskedői szegmensében is. Míg évekkel ezelőtt ezeket az eszközöket a – többnyire csak egy-két boltot működtető – számítástechnikai kiskereskedőknél lehetett megvásárolni, mára jelentősen kiszélesedett a paletta, laptopokat kínálnak már az országos bolthálózatot működtető – MediaMarkt, Electroworld, Euronics – elektronikai szakkereskedések. Utóbbi kereskedőlánc vezérigazgatója, Rohrböck András lapunknak elmondta: a hálózatban négy éve forgalmaznak informatikai eszközöket is, ezeknek a termékeknek – beleértve a laptopokat is – az aránya év végére már elérheti a teljes forgalom 15 százalékát. (A társaság idei bevételi terve 55 milliárd forint.)
A hordozható számítógépek megjelentek a főként napi közszükségleti cikkekre szakosodott hipermarketek – Tesco, Cora, Auchan – kínálatában is, s az ajánlatok elérhetők az ilyen profilú online oldalakon is. A klasszikus online vásárlás azonban ma még ritka, mint a fehér holló. A Notebook.hu internetes portált üzemeltető társaság marketingvezetője, Szakács Gábor szerint ma még legfeljebb az a gyakorlat, hogy a vevő online megrendeli, de vagy átutalással, vagy a kiszállításkor a futárnak fizet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.