BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A német lapok külföldön is kelendőek

A németországi kiadók nemzetközi forgalma 2005 és 2009 között a prognózisok szerint közel 50 százalékkal bővül, a külföldi értékesítés aránya átlagosan 9,5 százalékról 14,1-re növekszik – derült ki a Német Folyóirat-kiadók Szövetsége (VDZ) felméréséből. A nem szakmai folyóiratokból származik a teljes forgalom 22 százaléka.

A kutatásban 90 cég vett részt, közülük 51 szakfolyóiratokkal, 25 egyéb magazinokkal és 13 felekezeti sajtótermékekkel foglalkozó kiadó. Az Európán kívüli piacokon a legdinamikusabban a nem szakmai kiadók terjeszkednek, amelyeknek jelenleg 80 százaléka aktív Németország határain kívül. A nem szakmai lapok forgalmazásából származó bevételnek körülbelül 17 százaléka a külföldi értékesítésből származik. A terjesztés elsődleges célpontja Nyugat-Európa, ahol a megkérdezettek 72 százaléka van jelen. A második ebben a rangsorban Kelet-Európa (60 százalék), a harmadik pedig Délkelet-Ázsia (44 százalék). A megkérdezett cégek a legnagyobb lehetőségeket Kínában és Indiában látják, de a közel-keleti, az ukrán és a brazil piachoz is nagy reményeket fűznek.

A szakkiadók közel 60 százaléka a külföldi piacokon is jelen van; a felmérés szerint ez a mutató 2009-re várhatóan eléri a 68 százalékot. A külföldi értékesítés a nagyobb kiadók árbevételének negyedét, a kisebbekének pedig a felét adja. A szakkiadók 49 százaléka Nyugat-Európában, 37 százalékuk Kelet-Európában, közel 23 százalékuk pedig Észak-Amerikában és Északkelet-Ázsiában is terjeszt folyóiratokat. A szakkiadók többsége a kínai, indiai, osztrák, svájci, lengyel, orosz és magyar piacot jelölte meg potenciális akvizíciós célpontként. VG

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.