Karácsonykor hasítanak az e-kereskedők
A kiskarácsony az internetes kereskedőknek is nagykarácsony lehet - bár a hazai piac 2006-ra prognosztizált 26-27 milliárdos forgalmával a hagyományos kereskedelemi csatornáknak egyelőre csak kistestvére lehet - derül ki a Népszabadság összefoglalójából.
Az e-kereskedelem súlypontját éppen a karácsonykor főszerepet játszó könyvek, szórakoztató elektronikai cikkek adják.
A GKIeNET felmérése szerint az internetes áruházak ilyenkor realizálják bevételük 17 százalékát, vagyis másfélszer annyit, mint az év többi hónapjában. Mindazonáltal a gombamód szaporodó internetes áruházak számára a karácsonyi szezon jelentősége a nagyobb árbevételen túl abban áll, hogy a fiatal áruházak számára ez az időszak jelent esélyt a felzárkózásra, illetve az életben maradásra - állapítja meg a GKIeNet elemzése.
Két éve még a hordozható CD-lejátszó volt az egyik karácsonyi slágerajándék, helyét már tavaly átvette a korszerűbb MP3-as készülék, amely az idei ünnep előtt is az egyik legjobban fogyó árunak ígérkezik.
(Népszabadság)
További infokommunikációs hírek


