Sikerrel zárta 2006-os üzleti évét a Praktiker AG. Noha a végleges számokat csupán április 3-án teszi közzé a barkácsáruházlánc, az előzetes adatok szerint a csoportszintű értékesítés 4,2 százalékkal növekedett az elmúlt pénzügyi évben, s így elérte a 3,16 milliárd eurót.
A németországi forgalom a 2005-ös, 0,7 százalékos bővülés után 0,8 százalékkal növekedett, s elérte a 2,28 milliárd eurót. Külföldön 14,4 százalékkal, 0,88 milliárd euróra emelkedett az árbevétel. A nemzetközi eladások részesedése a teljes csoportszintű értékesítésben a 2005-ös 25,4 százalékról 2006-ban 27,8-re nőtt, ez megfelel a csoport hosszú távú növekedési stratégiájának.
A Praktiker AG igazgatósága az adatok ismeretében megerősítette korábbi várakozását, hogy az EBITA (az adók, járulékok és értékcsökkenés levonása előtti eredmény) 2006-ban meghaladja a 2005-ös 105,8 millió eurós eredményt – annak ellenére, hogy többmilliós pluszterhet jelentett az Easy-to-Shop kísérleti áruházak bevezetése, illetve a Max Bahr megvásárlása.
Múlt év végén a Praktiker összesen 341 barkácsáruházat üzemeltetett, ezek közül 268 volt Németországban és 73 külföldön. Tavaly Németországban hét üzletet zártak be. Az anyaországon kívül a ugyanakkor hét boltot nyitottak: négyet Romániában, kettőt Bulgáriában, egyet Görögországban. Az üzleteket a negyedik negyedévben adták át, ennek eredményeként ebben az időszakban a külföldi értékesítés 13,6 százalékkal bővült, s elérte a 0,24 milliárd eurót.
Romániában a jelenlegi 16-tal szemben 2008 végéig 30 tagú hálózat kiépítése a terv, hogy ezzel is biztosítsa a cég a vezető pozícióját az EU-hoz újonnan csatlakozott piacon. Hazánkban nyár elején Kaposváron, ősszel pedig Vecsésen nyit újabb egységet a cég, amely így 17-re növeli áruházai számát. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.