Miami keres a vasárnapi Super Bowlon
Vasárnap rendezik meg Miamiban a világ legnézettebb egynapos sporteseményét, a Super Bowlt. A mérkőzést – amelyen ezúttal az Indianapolis Colts és a Chicago Bears méri össze az erejét – több mint kétszáz országban közvetítik élőben, s előreláthatóan csak az Egyesült Államokban közel 100 millióan fogják nézni. Az esemény gazdasági hatása sem elhanyagolható: a PricewaterhouseCoopers becslése szerint a rajongók csak Miami környékén 195 millió dollárt költhetnek a Super Bowlhoz kapcsolódóan.
A városba előreláthatóan 125 ezren zarándokolnak el a döntő miatt, bár a helyszínen csak 75 ezren nézhetik végig a mérkőzést. A floridai nagyvárosban és környékén már hónapokkal ezelőtt elkeltek a szállodai szobák, és nagyon sok étteremben kivetítőket állítanak fel, hogy még többen láthassák a sporteseményt.
A legolcsóbb jegy 800 dollár volt, de pár nappal a döntő előtt 4 ezer dollár alatt már nem igazán lehet belépőhöz jutni. Felmérések szerint 2,5 millió amerikai vásárolt csak azért az elmúlt hetekben televíziót, mert a Super Bowlt már az új készülékén szerette volna nézni. VG


